شناسهٔ خبر: 59513 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به روزنامه‌های ۱۵ مهر

روزنامه در گزارش زیر نگاهی اجمالی کرده‌ایم به اخبار حوزه حمل‌ونقل و مسکن شهرسازی در روزنامه‌‌های امروز (یک‌شنبه ۱۵ مهر۱۳۹۷).

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ذیل برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها را بخوانید:

جمهوری اسلامی:

با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز صورت گرفت،

پایان حفاری طولانی‌ترین تونل آزادراه تهران- شمال

عملیات حفاری بزرگ‌ترین تونل آزادراه تهران - شمال به طول ۶ هزار و۴۰۰ متر روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز به پایان رسید.

وزیر راه و شهرسازی در آئین گشایش این پروژه گفت: این تونل بزرگ‌ترین پروژه مهندسی ایران در بخش جاده‌ای به شمار می‌رود.

عباس آخوندی افزود: پس از بهره‌برداری از قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال، مردم عظمت مهندسی را در خلق این تونل خواهند دید و می‌توان به آینده مهندسی کشور بالید.

دنیای اقتصاد:

"دنیای اقتصاد" ۸ اشکال طراحی مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را بررسی می‌کند

سپر مالیاتی برای سفته‌بازان ملکی؟

بازار مسکن قرار است به یک اهرم مالیاتی برای مهار «سفته‌بازی» مجهز شود؛ اما ۸ اشکال در طراحی آن، اهرم را فعلاً به سپر امن برای این نوع خریدهای ملکی تبدیل کرده است. طرح «مالیات بر عایدی سرمایه ملکی»، اخذ مالیات ۵ درصدی از مابه‌التفاوت قیمت فروش و زمان خرید را پیش‌بینی و ۴ گروه از مالکان را از پرداخت این مالیات، معاف کرده است. بزرگ‌ترین اشکال طرح، عدم‌کارآیی مؤثر فرمول مالیات، مقابل سوداگران موج‌سوار روی تورم ملکی است که باید اصلاح و تکمیل شود.

طرح «مالیات بر عایدی سرمایه املاک» که مراحل بررسی در کمیسیون‌های مجلس را طی می‌کند، ۸ اشکال طراحی دارد که احتمال «اصابت» مالیات‌های بازدارنده سفته‌بازی به سوداگران مسکن را تا حد بی‌اثر کردن اجرای طرح، کاهش می‌دهد.

رسالت بانک مسکن در توسعه شهرهای جدید

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید اندیشه بر رسالت محوری بانک مسکن در توسعه شهرهای جدید تأکید کرد.

محمد آیینی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شهر جدید اندیشه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به طرح جدید وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت پروژه‌های مسکونی کم‌تراکم در بیش از ۱۰ شهر جدید کشور گفت: برای تأمین مالی این پروژه‌ها بانک مسکن نقش پیشرو دارد و می‌تواند مشوق خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌منظور اجرای این طرح جدید شود.

کار و کارگر:

سهیلا جلودار زاده خبر داد:

مذاکرات بی‌نتیجه تشکل‌های کارگری برای دریافت واحدهای مسکن مهر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: توافقی میان کمیته امداد و وزارت راه و شهرسازی برای تحویل برخی واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان انجام‌شده بود که عملاً اتفاق خاصی تاکنون نیفتاده است.

سهیلا جلودار زاده با اشاره به توافقی که میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت راه و شهرسازی برای تحویل برخی واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان شده بود، گفت: قرار بود چنین اقدامی انجام شود و کمیته امداد هم مذاکراتی با دولت در این مورد داشت اما اتفاق خاصی تاکنون نیفتاده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: همچنین ما هم به‌عنوان تشکل کارگری از راه‌های مختلف مذاکراتی با دولت برای دریافت واحدهای مسکونی بدون متقاضی داشته‌ایم اما در عمل به بخش واگذاری نمی‌رسد.

جهان اقتصاد:

آخوندی در آیین اتمام عملیات کاری بخش شهری تونل البرز مطرح کرد

رکورد زنی تاریخی در آزادراه تاریخی

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه آزادراه تهران شمال بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در طول تاریخ مهندسی ایران است ، گفت: در این پروژه از فن‌آوری‌های نوین به‌روز دنیا استفاده‌شده است.

عباس آخوندی در آیین اتمام عملیات کاری بخش شرقی تونل البرز واقع در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال تأکید کرد: این پروژه افق روبروی مهندسان و در آن فناوری‌های نوین از رویه‌های بتنی استفاده‌شده است و تمام ابنیه فنی آن و تجهیزات فنی به‌روز است که مردم از آن بهره‌مند‌می شوند.

جام جم:

نگاهی به قدیمی‌ترین مسجد ایران که یک غار دست کند باستانی زیبا در آذربایجان شرقی است

مسجدی با معماری طبیعت

چند بار دلتان هوای غار حرا کرده یا حتی جایی مشابه، جایی که ردی از اثر دست و دخالت بشر نباشد، چه زشتش چه زیبایش... جای اصیل ، خالص، پر از عطر ملکوت آن‌هم در دل یک طبیعت بکر مثلاً جایی که فقط آب باشد یا سنگ و صخره یا دشت و کوهستان .... و آنجا فقط شما باشید و باقی همه نور. همه خدا ، همه ملکوت، مثل غار حرا. البته بدون آن تجربه قدسی منحصربه‌فرد امکان رفتن به غار حرا که برای همه نیست اما جایی در همین سرزمین در کشور خودمان هست که شاید بتوان در آن به حسی چون حس آسمانی حرا رسید.

جایی مثل حرا معطر به عطر نور و نماز و ملکوت. یک غار، یک مسجد، یک غار سنگی دست کند که همواره در طول تاریخ این سرزمین محل نیایش بوده، روزگاری مهرپرستی، زمانی گوشه عزلت دراویش و از یک‌زمانی به بعد و تاکنون، مسجد و محل پرستش خدای احد و واحد، یک جای دنج ساده و سنگی، بدون کاشی‌کاری و آینه‌کاری ، درعین‌حال پر از ابهت و باشکوه و باصفا، زیر تپه‌ای بزرگ و تخته‌سنگ‌هایی عظیم در روستای بادمیار، غار- مسجد قدمگاه.

عصر اقتصاد:

وزارت صنعت:

واردات اتوبوس دست‌دوم به کشور صحت ندارد

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات اتوبوس دست‌دوم به کشور شایعه است و صحت ندارد.

«امیرحسین قناتی» بارد اخباری درباره واردات اتوبوس‌های دست‌دوم به کشور به بهانه تحریم افزود: وزارتخانه هیچ مجوزی برای واردات اتوبوس دست‌دوم و کارکرده صادر نکرده و ۱۰۰ درصد با این موضوع مخالف است.

وی تأکید کرد: کشور جای خودروهای اسقاطی نیست و اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، به‌شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما