شناسهٔ خبر: 59518 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز:

قطار «قلب ایران» وارد سرخس ‌شد/ ۳۲ گردشگر بین‌المللی از تهران به ۸ مقصد می‌روند

قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایستگاه راه آهن تهران شد بیست و هفتمین قطار گردشگری عقاب طلائی(قلب ایران) با همکاری شرکت پاسارگاد تور از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور ‌شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این قطار گردشگری که شرایط بسیار ممتازی برای تقویت گردشگری درکشورمان فراهم کرده‌، ۱۵مهرماه از مرز ریلی سرخش وارد ایران شد و از ۱۷مهرماه، سیر خود را از تهران شروع خواهد کرد.

بر پایه اطلاع معاونت مسافری راه‌آهن، گردشگران این قطار از شهرهای تهران، راین، کرمان، یزد، اصفهان، سعادت شهر، شیراز، مشهد، کاشان، قم، اراک، شوشتر، شوش، گرمسار، ورسک و پل سفید بازدید کرده و با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشورمان آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش ۳۲ گردشگر بین‌المللی از کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، روسیه و مالزی با همراهی ۳۴ خدمه روس در این قطار حضور دارند.

همچنین سازمان قطار مذکور شامل ۹واگن روس، یک واگن خواب ایرانی از شرکت حمل‌و‌نقل ریلی بن‌ریل با دیزل زیمنس است؛ با توجه به اینکه واگن ایرانی از برق دیزل استفاده می‌کند، واگن مولد برق روس در انتهای قطار قرار می‌گیرد.

برنامه حرکت قطار

بر پایه این گزارش این قطار ۲۴مهرماه پس از حرکت از کاشان به سمت محمدیه تا ایستگاه قمرود ادامه سیر داده و از مسیر قمرود-گار- قم- ساقه به سمت ایستگاه اراک ادامه حرکت دارد.

همچنین در این تاریخ، سالن‌های قطار عقاب طلائی در اراک متوقف شده وگردشگران سوار قطار ایرانی شده و از اراک به سمت شوشتر و شوش ادامه مسیر داده و در اراک دوباره به قطار عقاب طلایی سوار شده و ادامه سیر می‌دهند.

۲۶ مهرماه نیز قطار از مسیر تپه سفید– تهران–ری به سمت ایستگاه گرمسار ادامه سیر می‌دهد و در این تاریخ، سالن‌های عقاب طلایی در ایستگاه گرمسار متوقف شده و گردشگران با قطار ریل باس ارم (از شرکت حمل‌و نقل رجا) از گرمسار تا ورسک و پل سفید ادامه سیر داده و سپس مجدداً به گرمسار مراجعت می‌کنند.

درگرمسار نیز مجددا به قطار عقاب طلایی سوار شده و ادامه سیر می‌دهند. علاوه بر این در ۲۶ مهرماه نیز واگن خواب شرکت حمل ونقلی بن ریل از سازمان قطار در تهران منفصل می‌شود.

نظر شما