شناسهٔ خبر: 59539 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

الزامات بهره‌برداری از پهپادهای غيرنظامی

شرفی مديرکل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردی سازمان هواپيمايی کشوری الزامات و چگونگی ساماندهی بکارگيری پهپادهای غير نظامی و شرکت‍‌های خدماتی بهره‌بردار پهپادها و همچنين فروشندگان و تامين کنندگان (ريز پرنده ها) را تشريح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازماه هواپیمایی کشوری، محمد سعيد شرفی افزود: بهره برداران پهپادهای غير نظامی بايد نسبت به رعايت موارد مرتبط با حريم خصوصی افراد و رعايت حريم ايمنی فرودگاه‌ها در انجام پروازهای تفريحی و خدماتی از شعاع هفت كيلومتری از ديوار فرودگاهها اهتمام لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به ضرورت رعايت حداكثری ارتفاع مجاز پروازی كه ۱۰۰ پا معادل ۳۰متر از سطح زمين است، گفت: بهرهبرداران بايد از پرواز در فراز مناطق پرجمعيت و دارای ترافيك خودرويی و پرواز در شرايط نامناسب جوی و ديد كم خودداری كنند و نسبت به رعايت نكات ايمنی با توجه به عملكرد نوع پرنده مورد استفاده، به ثبت پهپادها در سامانه سازمان هواپيمايی كشوری از آبان ماه سال جاری اقدام كنند.

شرفي گذراندن دوره هاي آموزشي پرواز با پهپاد در يكي از مراكز  داراي مجوز از سازمان هواپيمايي كشوري را الزامي دانست و گفت: بهره برداران ضمن رعايت حريم مناطق ممنوعه نظامي و ساختمان اداري، از پرواز بدون مجوز قبلي بر فراز مناطق حادثه ديده و دچار بحران و پرواز بدون مجوز قبلي بر فراز عمليات امداد و نجات شهري و جاده اي و پرواز بر فراز مناطق ساحلي اعلام شده بعنوان طرح هاي سالم سازي خودداري كنند.

مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: فروشندگان پهپادها نيز بايد با مراجعه به سازمان هواپيمايي كشوري جهت دريافت مجوز براي فروش پهپادها  اقدام كنند و از فروش تجهيزات و پهپادهايي كه از مبادي غيررسمي واردكشور شده است، پرهيز كنند.

نظر شما