شناسهٔ خبر: 59549 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

لزوم بهبود اقتصادی و کرامت انسانی با توسعه پایدار

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: مواضع وزیر راه و شهرسازی در میراث فرهنگی دلگرم‌کننده است و تا به حال بیشتر درخواست‌های ما را در میراث فرهنگی اجابت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در دومین "همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار" ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برپایی همایش گفت: مواضع وزیر محترم راه و شهرسازی در میراث فرهنگی دلگرم کننده است و تا به حال همه درخواست‌های ما را در میراث فرهنگی اجابت کرده‌اند.

وی افزود: توسعه پایدار این است که هر چه امروز برای خود می‌خواهیم باید برای نسل بعد نیز بخواهیم و منظور از توسعه، گسترش امکانات رشد ظرفیت‌ها و بهبود قابلیت‌های زندگی انسان به شرط آنکه آن‌ها را برای خود و نسل آینده ببینیم.

معاون رییس‌جمهور توضیح داد: لازم است که به مقوله‌های فرهنگی همراه با اقتصادی توجه شود؛ چرا که مشکلات صرفا اقتصادی نیست و مسایل اجتماعی و فرهنگی ما را به اینجا رسانده است. در این راستا همچنین اگر برنامه‌ای خوب باشد، ولی مردم آن را نپذیرند، آن برنامه دچار شکست خواهد شد.

مونسان درباره گردشگری فرهنگی گفت: رویکرد ما مبتنی بر گردشگری فرهنگی است؛ چرا که مرجع بی‌نظیری برای تعالات قومی و نزدیک شدن دیدگاه‌هاست. همچنین سبب تقویت روحیه و انسجام فرهنگی خواهد شد.

 رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با برشمردن ابعاد توسعه پایدار به طبیعی،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی توضیح داد: در توسعه پایدار، در حوزه فرهنگ، توجه به میراث فرهنگی، در حوزه طبیعی، توجه بر محیط زیست، در بخش اجتماعی، توجه بر انسجام اجتماعی و در پایداری اقتصادی، موضوع رفاه اقتصادی مبتنی بر عدالت و کرامت انسان‌ها همراه با بهبود قابلیت زندگی افراد مد نظر است 

مونسان درباره ضورت توجه به گردشگری نیز توضیح داد: نخستین ضرورت توجه به گردشگری افزایش درآمدهی ارزی و کاهش وابستگی به نفت است و گردشگری ما دارای چنین توانی است./

نظر شما