شناسهٔ خبر: 59555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری تشریح کرد:

جزییات عملیات اجرایی در محور قم - نیزار

حسن صبوری مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: با اتمام عملیات اجرایی محور قم – نیزار و بهره برداری از آن، شاهد کاهش ۲۰ کیلومتر مسیر قم - نیزار نسبت به قم - سلفچگان- نیزار خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار کرد: با توجه به اینکه قم مسیر ارتباطی ۱۷استان و در مرکز کشور قرار دارد و همچنین اشباع شدن مسیرهای مواصلاتی این استان،ارتقای مسیرهای موجود و احداث مسیرهای جدید در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: بر همین اساس عملیات بزرگراهی نمودن محور قم – نیزار به عنوان یکی از راه های اصلی و شریانی استان در حال اجرا است.

صبوری در خصوص جزییات عملیات اجرایی در محور قم – نیزار توضیح داد: از کیلومتر صفر تاکیلومتر چهاراحداث راه یک‌طرفه بزرگراهی شامل دو خط رفت و دو خط برگشت به طول ۴ کیلومتر، انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به احداث پنج دستگاه آبرو در این قطعه ابراز کرد:دو دوربرگردان دو طرفه در طول مسیر نیز ایجاد شده است.

وی از ایجاد ۱۲ کیلومتر راه یکطرفه بزرگراهی در قطعه دوم خبر داد و گفت: این ۱۲ کیلومتر از کیلومتر ۴ تا ۱۶ محور قم – نیزار بوده است که ۳ دوربرگردان دوطرفه، ۱۵دستگاه آبرو، یک دستگاه پل روگذر (راه آهن) به دهانه ۱۴ متر احداث شده است.

صبوری گفت: از کیلومتر ۱۶ تا ۲۴ این محورکه به صورت دو طرفه می باشد، عملیات لکه گیری و یک لایه روکش آسفالت توپکا صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص جزییات عملیات اجرایی در کیلومتر ۲۴ تا ۳۸ محور قم – نیزار توضیح داد: در این قطعه راه دوطرفه به طول ۱۴ کیلومتر و به عرض ۱۱ متر احداث شده است.

وی افزود: دو تقاطع غیرهمسطح، سه رمپ و یک لوپ به طول یک کیلومتر و سه دستگاه پل رودخانه، بیش از ۳۰ دستگاه آبرو به دهانه های ۲ الی ۶ متر (سنگی و بتنی)، دو راستگرد، یک راه انحرافی و یک دوربرگردان یک طرفه از اقدامات انجام شده در کیلومتر ۲۴ تا ۳۸ محور قم – نیزار بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان از تسریع در تکمیل عملیات محور قم – نیزار خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این محور تا پایان سال ۱۳۹۸ کاملاً به صورت بزرگراهی در خواهد آمد و خودروهای عبوری از یک مسیر استاندارد، ایمن و دارای مشخصات فنی برخوردار خواهند شد.

نظر شما