شناسهٔ خبر: 59590 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اورژانس کشور:

باید برای کاهش تلفات رانندگی بسیاری از دستگاه‌ها همکاری کنند

جلسه سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: بسیاری از دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا حوادث رانندگی و ترافیک در جاده‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت راه‌آهن و سازمان اورژانس اظهار داشت: روزانه بیش از ۴۵ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی و ترافیکی جان می‌بازند.

وی افزود: تبعات سوانح رانندگی در هفته به اندازه سقوط یک فروند هواپیماست اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. که خسارت‌های اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی زیادی به بار می‌آورد و نمی‌توانند به زندگی عادی روزانه خود ادامه دهند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: بسیاری از دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا حوادث رانندگی و ترافیک در جاده‌ها کاهش یابد.

کولیوند تاکید کرد: ‌خدمات ریلی مسافری و بار به قدری ایمن است که دولت نیز اهتمام دارد روزبه‌روز توسعه یابد و بار و مسافر از جاده به سمت ریل سوق یابد تا از بروز بحران‌ها و حوادث در جاده‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه «ما از گذشته به دنبال راه‌اندازی اورژانس ریلی بودیم تا زودتر این اتفاق رخ دهد» گفت: زمانی که اورژانس در کنار شرکت راه‌آهن قرار گیرد امنیت سلامت را می‌توان تضمین کرد.

سرپرست اورژانس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت راه‌آهن گفت: در این تفاهم‌نامه به دنبال بحث سلامت و خدمات پزشکی هستیم، همچنین با آموزش، سطح آگاهی کارکنان ریلی افزایش می‌یابد و موجب هم افزایی برای ارائه کار با سرعت بهتر می‌شود.

کولیوند افزود: پیش‌بینی اولیه طراحی ۳۰ واگن به عنوان واگن اورژانس و استقرار در ایستگاه‌های راه‌آهن به منظور حضور به موقع در زمان حوادث غیرمترقبه‌ از طریق قطار به محل حادثه است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اگرچه ۳۹ فروند اورژانس هوایی در ناوگان ما موجود است اما جای اورژانس ریلی در این میان خالی بود که مرتفع شد.

نظر شما