شناسهٔ خبر: 59598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قیرپاشی بالغ بر ۵ هزار تن در محورهای مرزی

جلسه جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان غلام‌عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات پایانه مرزی چذابه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تامین امنیت مراسم اربعین گفت: ترددهای ایام اربعین قطعا با امنیت کشور و استان خوزستان مرتبط است و به همین دلیل نباید امنیت را فدای هیچ چیز دیگری کنیم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به بررسی فعالیت‌های در حال انجام در ستاد اربعین برای بهبود زیرساخت‌ها اظهار کرد:روند خدمت‌‌رسانی و گسترش این خدمات برای مراسم اربعین باید ادامه یابد و ایراداتی که سال‌های گذشته وجود داشت برطرف شوند و همچنین ایرادات احتمالی امسال باید در سال‌های آینده اصلاح شود.

شریعتی با بیان اینکه در مرز چذابه شرایط نسبت به مرز شلمچه کمی ضعیف‌تر است، گفت: در مرز شلمچه به یک پایداری و تثبیت رسیده‌ایم اما در مرز چذابه به دلیل اصلاحات در مواکب و کارهایی از این قبیل هنوز به ثبات نرسیده‌ایم. شاید تا دو سال آینده مرز چذابه نیز به ثبات نسبی برسد و دیگر برای فعالیت نیاز به این میزان هماهنگی نباشد.

استاندارعنوان کرد: امسال نیز با توجه به تعهداتی که در پایانه چذابه و مسیر مواکب داریم باید جاده‌ها اصلاح و وضعیت راه‌ها بهبود یابند.

غلامرضا شریعتی تاکید کرد:  اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان باید نماینده خود را در مسیر چذابه مستقر کرده و از امروز تا اربعین نظارت بر مسیر را در اولویت قرار دهند و هر روز پیشرفت کار را بررسی کنند.

وی ادامه داد: شرکت آبفا نیز باید آبرسانی به تعدادی از مواکب باقی‌مانده در مرز چذابه را انجام دهد و کار برق‌رسانی را هرچه سریع‌تر تکمیل کند.

در این جلسه غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان  با اشاره به پروژه هایی که در حوزه راهداری و پایانه های مرزی پیش بینی شده است، اظهار کرد: خط کشی محورهای منتهی به مرزها در مسیرهای اهواز، حمیدیه، چذابه و سوسنگرد از جمله این پروژه ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به نصب علائم در محورهای منتهی به مرزها، افزود: نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در حال تکمیل شدن است و بخشی از این علائم نصب شده است.

بهرامی نیا با اشاره به قیر پاشی بالغ بر ۵هزار تن در محورهای مختلف منتهی به مرزها در خوزستان تصریح کرد: با وجود اینکه در زمینه روشنایی هیچ تعهدی نداشته‌ایم اما در این بخش همکاری هایی انجام شده است.

 وی با اشاره به توسعه فضای سبز پایانه شلمچه بیان کرد: به نظر می رسد در زمینه تأمین آب در مرزهای شلمچه و چذابه مشکلاتی وجود دارد و میزان آب پیش بینی شده متناسب با تردد حجم زائران نباشد.

نظر شما