شناسهٔ خبر: 59669 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در آستانه تشکیل اجلاس مجمع سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی برگزار شد؛

دیدار نمایندگان ایران با مدیرکل سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی/ تداوم خدمات ماهواره‌ای دریایی به کشتی‌ها

جلسه نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو ( سازمان جهانی دریانوردی)گفت: در آستانه اجلاس مجمع سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی ( ایمسو) که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود هیأت نمایندگی ایران با مدیر کل این سازمان جهانی ماهواره‌ای دریایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ماندانا منصوریان درباره دیدار با مدیر کل سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی، افزود: این نشست با حضور نمایندگان سازمان  بنادر و دریانوردی و نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با  معین احمد مدیر کل سازمان جهانی ماهواره ای دریایی (ایمسو) برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این نشست موضوعاتی چون نقش سازمان  ایمسو بعنوان مرجع قانونگذار  در بحث ارتباطات ماهواره ای و نیز لزوم تداوم خدمات ماهواره‌ای اینمارست به کشتی‌ها و نقش ارتباطات ماهواره‌ای‌ در تامین ایمنی و امنیت دریانوردی و ارائه خدمات ارتباطی به دریانوردان اشاره شد.

در این نشست  هادی حق‌شناس؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، اکبر رستمی؛   رییس اداره ایمنی دریانوردی و  اصغر محمودپور؛ مدیر دفتر ایمنی، کیفیت و محیط زیست  از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ماندانا منصوریان؛ معاون نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در آیمو حضور داشتند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بر اساس این کنوانسیون سازمانی‌به نام «سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای دریایی» تأسیس شده است که هدف آن فراهم آوردن بخش فضایی لازم به منظور بهبود ارتباطات دریایی و در نتیجه کمک به بهبود کمک‌رسانی به کشتی‌های آسیب‌دیده و نجات زندگی در ارتباطات دریایی، کارایی و مدیریت کشتی‌ها، خدمات مکاتباتی عمومی دریایی و امکانات تعیین محل وسیله بی‌سیم است و سازمان تلاش می‌کند که در همه مناطقی که به ارتباطات دریایی نیاز باشد خدمات خود را ارائه میکند.

نظر شما