شناسهٔ خبر: 59674 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

 نگاهی به روزنامه‌های ۱۸ مهر

روزنامه  در گزارش زیر نگاهی اجمالی کرده‌ایم به اخبار حوزه حمل‌ونقل و مسکن شهرسازی در روزنامه‌‌های امروز (چهار شنبه ۱۸ مهر۱۳۹۷)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ذیل برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها را بخوانید:

صمت

رشد ۶۳ درصدی پرداخت تسهیلات خرید مسکن در ۶ ماه

بانک مسکن رکورد زد

در ۶ ماه نخست امسال، حجم پرداخت تسهیلات خرید مسکن توسط این بانک به لحاظ تعداد (فقره تسهیلات) با رشد ۶۳ درصدی مواجه شد که این میزان رشد در دامنه پوشش متقاضیان تسهیلات خرید مسکن در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

از ابتدای سال ۹۷ تا پایان شهریور ماه، ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرهای سراسر کشور با استفاده از تسهیلات بانک مسکن صاحب خانه شدند. این تعداد تسهیلات به اشکال مختلف شامل تسهیلات اوراق، تسهیلات صندوق پس انداز و همچنین تسهیلات یکم به متقاضیان برای خرید مسکن پرداخت شده است.

کارنامه تامین مالی خریداران مسکن در سال ۹۷ نه تنها به لحاظ نرخ رشد پرداخت که به لحاظ تعداد تسهیلات نیز یک رکورد به شمار می آید.

اطلاعات

اجرای طرح ترافیکی (اربعین) از ۲۵ مهر

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح ترافیک اربعین از ۲۵ مهرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از جاده‌های استان تردد داشته باشند.

سرهنگ محمد حیدری افزود:طرح ترافیکی اربعین از ۲۵ مهر آغاز می‌شود و تا ۱۲ آبان در محورهای مواصلاتی استان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش با ترافیکی که در این مدت رخ می‌دهد، یادآوری کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از محورهای استان کرمانشاه به سمت ایلام تردد داشتند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد زائران بیش از سال گذشته باشد.

دنیای اقتصاد

مدیر کل بنیاد مسکن استان گزارش داد

نوسازی ۲۹۹ روستا در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۸۵‌درصد اماکن روستایی دارای سند مالکیت ثبتی هستند، گفت: استان همدان از استان‌های برتر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی است. حسن ظفری با بیان اینکه برای چهارمین بار طرح آمارگیری از مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان توسط آمارگیران انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در این طرح ۵۰ نفر از آمارگیران در ۲۷۹روستا اطلاعات و آمار دقیق روستاییان را جمع‌آوری می‌کنند.وی با بیان اینکه امید است تمام دهیاران، شوراها و بخشداران اطلاعات دقیق را در اختیار آمارگیران قرار دهند، افزود: این طرح می‌تواند پایه و اساس دقیق کار و تعمیم آن به کل روستای استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: از ۴۹۶۵ واحد روستایی ۲۷۹روستا ویژگی‌های سازه‌ای، معماری و اقلیمی آنها در قالب سه پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اطلاعات پایه‌ای قابل قبول احصا می‌شود. وی با بیان اینکه در طرح آمارگیری ویژگی کمی و کیفی و نکاتی از این قبیل مورد سوال واقع می‌شود، اظهار کرد: این اطلاعات می‌تواند پایه دقیقی برای تحلیل از استان در اختیار پژوهشگران و تحلیلگران قرار دهد. ظفری با بیان اینکه تاکنون ۱۱۷ هزار واحد سهمیه مسکن روستایی داشتیم، افزود: از این تعداد تسهیلات ۱۰۶ هزار واحد به استان ابلاغ شده و بیش از ۹۸ هزار واحد به بانک معرفی شده و بیش از ۹۰ هزار واحد در استان نوسازی، بهسازی و ساخته شده است.

کیهان

معاون مسافری راه آهن خبر داد

پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه

معاون مسافری راه‌آهن اعلام کرد:پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۷ آغاز می شود.

میرحسن موسوی امروز در نشست خبری اظهار داشت: برای ایام اربعین حسینی و جابه جایی زوار در تاریخ‌های ۲۸ مهرماه ۹۷ تا ۱۱ آبان‌ماه ۹۷، ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی تهران ـ مهران راه‌اندازی شده است.

موسوی اضافه کرد: در قطارهای ترکیبی تهران ـ مهران مسافر بلیت قطار تهران  تا کرمانشاه را به همراه بلیت اتوبوس کرمانشاه تا مهران در قالب یک بسته خریداری می‌کند.

عصر اقتصاد

اولویت شهرداری، تبدیل پادگان ها به فضای تفریحی است

شهردار تهران با اشاره به اینکه هنوز اراضی پادگان ها در اختیار شهرداری نیست، گفت: زمانی که پادگان ها در اختیار ما قرار گیرد اولویت با ایجاد فضای تفریحی و سبز شهری خواهد بود.

سید محمدعلی افشانی در مراسم تبادل تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگار ما درباره ظرفیت پادگان های دارای مجوز انتقال که جزء اراضی قهوه ای به حساب می آیند برای واگذاری به استارتاپ ها عنوان کرد: اکنون پادگان ها در اختیار شهرداری نسیتند اما زمانی که این اتفاق بیافتد باید برنامه ریزی داشته باشیم. در این راستا، ایجاد سوله می‌تواند در فضای پادگان ها کارکرد خوبی برای فعالیت استارتاپ ها ایجاد کند اما اولویت با ایجاد فضای تفریحی و سبز شهری است و نکته حایز اهمیت این است که در زمان بحران می توانند به عنوان نقاطی کارآمد برای اورژانس هوایی مورد استفاده قرار گیرند.

وی از واگذاری ساختمان‌های موجود در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود و سهم شهرداری بعد از فروش محصولات فناورانه در بازار دریافت خواهد شد.

اقتصاد ملی

استقرار استارت آپ ها در بافت فرسوده تهران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تهران پتانسیل تبدیل به شهر هوشمند شدن را دارد، گفت: قرار است مناطقی در بافت های فرسوده در اختیار استارت آپ ها و شتاب دهنده قرار گیرد.آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران با موضوع تسهیل استقرار استارت آپ ها، شتاب دهنده ها و ایجاد مراکز فناوری کارخانه های نوآوری در بافت های فرسوده و پهنه های صنعتی متروکه شهر تهران در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با تاکید بر اینکه همواره شهرداری تهران حامی ایده های ما در معاونت علمی بوده است، گفت: بر همین اساس تفاهم نامه ای با موضوع توسعه نوآوری در شهر تهران را با شهرداری منعقد کردیم.وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آموزش در آینده و مفاهیم آن به صورت کلی متحول می شود و دوره های دبستان، راهنمایی، دبیرستان و حتی در دانشگاه ها روند تغییر یافته ای به خود می گیرند از این رو درصدد هستیم که آماده این تحولات باشیم

برچسب‌ها:

نظر شما