شناسهٔ خبر: 59683 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر/ خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها

آبگرفتگی سازمان هواشناسی کل کشور طی اطلاعیه‌ای نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر در سواحل شمالی کشور هشدار داده و از هموطنان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی پیرو اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کل کشور بر اساس  تحلیل  نقشه های پیش بینی  هواشناسی بعداز ظهرامروز  در استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، غرب همدان، دامنه های البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز  و روز  پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی،  افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق  و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، با گذر موج تراز میانی جو  به همراه  نفوذ تدریجی سامانه پرفشار به نوار شمالی کشور،  ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما گاهی رعدوبرق در این مناطق پیش بینی می شود.

روز شنبه  بارش به مناطقی ازغرب و مرکز کشور دراستانهای واقع در  دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز گسترش می یابد.  همچنین  کاهش دمای ۴- ۶ درجه در نوار شمالی و  بارش برف در ارتفاعات البرز رخ می دهد.  

 جمعه بتدریج جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر نفوذ کرده و سبب   ابرناکی،  بارش باران و وزش باد شدید  در  استان‌های گیلان، مازندران   و اردبیل  می شود، از اوایل شب، بارش  به شرق سواحل و شمال شرق در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی   گسترش می یابد.

  همچنین در  ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبارو رعدوبرق پیش بینی می شود. در این روز  سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها و آب گرفتگی معابر در سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود. 

از این رو به هموطنان عزیز  توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جداً خودداری فرمایند./

برچسب‌ها:

نظر شما