شناسهٔ خبر: 59705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دهیاران در نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی همراهی کنند

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اعلام کرد: نگهداری زیرساخت‌های راه روستایی و ایمن‌سازی این محورها نیازمند کمک و همراهی دهیاران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در همایش راهوران محله (دهیاران) که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با گرامیداشت این هفته اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از ۷هزار و ۹۴۴ کیلومتر شبکه راه های ارتباطی استان لرستان و ۱۴هزار دستگاه ابنیه فنی و پل متعلق به شبکه راههای روستایی است در حالی که اعتبارات این بخش محدود به اعتبارات استانی و تملک دارایی است.

وی افزود: این میزان پراکندگی شبکه راه‌های روستایی و تمرکز اعتبارات ملی بر محورهای اصلی و شریانی نقش دهیاران را در حفظ زیرساخت‌های شبکه راه و نگه داری ابنیه فنی بسیار برجسته می سازد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: نگه داری زیرساختهای راه روستایی و ایمن سازی این محورها نیازمند کمک و همراهی دهیاران است. 

وی با بیان اینکه امکانات راهداری در بحث نگه داری ابنیه فنی و برفروبی روستایی محدود است، تصریح کرد: درصورت همراهی و همکاری دهیاران هنگام بارندگی و عملیات برفروبی خسارتها به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم در استان تخریب علائم و تجهیزات راهداری است، گفت: توان راهداری و‌ پلیس در این رابطه بسیار محدود است و نیازمند کمک دهیاران هستیم اعتقاد داریم اگر دهیاران به این حوزه ورود کنند تصادفات و تخریب زیرساختها به شدت کاهش می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: محورهای فرعی و گردنه های نیازمندایمن سازی استان کمتر از ۱۰۰ کیلومتر است که درصورت تعامل دهیاران می توان در نیمه دوم‌امسال بیش از ۹۰ درصد این محورها را ایمن ساخت در حالی که با اعتبارات و‌امکانات محدود راهداری تا ۱۰ سال آینده هم امکانپذیر نیست.

وی گفت: در حیطه وظیفه دیگر راهداری و حمل و نقل جاده ای که به ایجاد بستر ایمنی برای عبور و مرور کالا و مسافر اختصاص دارد نیز دهیاران می توانند کمک کنند زیرا ۶۰درصد تصادفات در محورهای روستایی اتفاق می افتد و غالبا ساکنین روستا هستند.

شرفی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته و اکنون کارهای خوبی در حوزه آموزش راکبان موتورسیکلت و ادوات کشاورزی با همکاری پلیس انجام شده است اما تا مادامی که این آموزش ها به افزایش ایمنی منجر نشود موفق نخواهیم بود.

در این مراسم که با حضور سردار مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان، روسای پلیس راه و راهور و دهیاران استان برگزار شد، فرمانده انتظامی لرستان با اهداء لوح سپاس از خدمات معاونان و روسای ادارات فنی، حراست و حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در بحث ایمنی و کاهش تصادفات قدردانی کرد./


 

نظر شما