شناسهٔ خبر: 59707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

نقش چشمگیر ایمنی جاده‌ها در توسعه گردشگری استان/ سهم۶۰ درصد عوامل انسانی در وقوع تصادفات

تقدير معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ضمن تقدیر از رانندگان برتر بخش مسافری با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از این استان گذر می کنند اظهار داشت: امروز یکی از راه های توسعه پایدار استان در حوزه جذب سرمایه گذار، اشتغال و رونق کسب و کار در توسعه گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در این همایش که با عنوان همایش راهوران محله برگزار شد، با تاکید بر نقش زیرساخت ها در توسعه گردشگری گفت: ایمنی جاده ها که سبب کاهش تصادفات می شود، مهمترین نقش را در توسعه گردشگری دارد.

رضا رجب زاده با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از این استان گذر می کنند اظهار داشت: امروز یکی از راه های توسعه پایدار استان در حوزه جذب سرمایه گذار، اشتغال و رونق کسب و کار در توسعه گردشگری است.

وی افزود: در این میان یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه در حوزه توسعه گردشگری، امنیت راه ها و جاده ها ، آمار تصادفات و تلفات است که باعث کاهش دلهره و اضطراب گردشگران در سفر به کشورها می شود.

رجب زاده گفت: انسان، جاده و وسیله نقلیه سه عامل وقوع تصادفات هستند که سهم عامل انسانی در این میان، ۵۵ تا ۶۰ درصد است.

وی اظهار کرد: این بدان معنا است که اگر بتوانیم عامل انسانی را در تصادفات کنترل کرده و آموزش دهیم در کاهش آمار تصادفات بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی یادآور شد: مساله ما در حوزه کاهش تلفات و تصادفات جاده ای از جنس آموزش و اطلاع رسانی، تبلیغات و بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی استان است.

وی بر فرهنگ سازی ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک در برنامه های مختلف تاکید کرد.رجب زاده اظهار کرد: همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی و نرم افزاری در آموزش و اطلاع رسانی مسئول هستند و باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

وی توجه به ایمنی خودروها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تولید کنندگان خودرو باید توجه به ایمنی خودروها را مسئولیت خود بدانند.

وی از محور بجنورد به جنگل گلستان به عنوان مهمترین پروژه عمرانی استان یاد کرد و افزود: حدود ۷ کیلومتر از این جاده آماده بهره برداری در روزهای آینده است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات کشور صرف ایمن سازی راه ها و احداث راه های ایمن می شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این همایش کاهش تلفات جاده ای را از دغدغه های رهبری دانست و گفت: این مساله به دقت در نیروی انتظامی پیگیری می شود.سردار علیرضا مظاهری یادآور شد: سال گذشته وضعیت خوبی در تصادفات و تلفات جاده ای نداشته ایم و ۳ استان اول در بیشترین افزایش تصادفات بودیم.

نظر شما