شناسهٔ خبر: 59728 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

نقش پررنگ بخش خصوصی در بازآفرینی استان فارس/ ظرفیت ساخت‌وساز در تهران به پایان رسیده است

گزارش آخر هفته نقش پررنگ بخش خصوصی در بازآفرینی استان فارس، ظرفیت ساخت‌وساز در تهران به پایان رسیده است، تشریح اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در حوزه مسکن و شهرسازی و نقش کلیدی حائزین اکثریت آرا انتخابات نظام مهندسی در تصمیم گیری‌های نظام ساخت و ساز از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

فارس

 

عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت، کسانی که در انتخابات نظام مهندسی ساختمان حائز اکثریت آرا می شوند باید در نظر داشته باشند که نقش کلیدی در تصمیم گیریهای نظام ساخت و ساز بر عهده دارند.

 امیر فلاح نیا رئیس هیئت اجرایی انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: اسامی اعلام شده در جراید حائزین اکثریت آراء می باشند و در ۲۹مهرماه احکام آنها توسط دستگاه نظارت کشور اعلام خواهد شد که پس از اعلام احکام آنها به‌عنوان منتخبین محسوب می شوند.

بهزاد شاکرنیا رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان فارس گفت: فاز یک و ۲ طرح ریزپهنه‌بندی ژئوتکنیک لرزه‌ای شهر شیراز به پایان رسیده و برای اجرای فاز سوم که هدف مهم ما و مرحله نهایی است، منتظر دریافت اعتبارات هستیم. البته ما نقاط پرخطر را به شهرداری اعلام و تاکید کردیم تا قبل از به نتیجه رسیدن طرح پهنه‌بندی لرزه‌ای با استفاده از نتایج فاز یک و دو، در نقاط پرخطر پروژه‌های مرتفع ساخته نشود.

تهران

مهندسان استان تهران با ۵۱۹ رای بیشتر نسبت به دوره قبل رکوردشکنی کردند.

آذربایجان شرقی

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی درباره اقدامات این اداره‌کل در حوزه مسکن و شهرسازی اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی که وزیر راه و شهرسازی برای استان آذربایجان شرقی تاکید دارد توجه به موضوع بازآفرینی شهری بود که جمعیت کل استان در حدود چهار میلیون است و شهر تبریز دارای ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری است. 

هرمزگان

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد: شهروندانی که منازل آنها در اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده قرار دارد از بسته‌های حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند.

قم

دبیر کارگروه ملی زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح تعیین حریم قانونی گسل ها برای نخستین بار در تهران انجام و سپس در شهرهای مشهد، کرج، تبریز و کرمان تهیه شد.

علی بیت اللهی در کارگروه تدقیق گسل‌ها و تعیین حرایم آنها در شهر قم، افزود: کشور ایران، منطقه لرزه‌ خیزی است که به‌ طور متوالی زمین ‌لرزه ‌های مخرب و بزرگی در آن رخ می ‌دهد.

اصفهان

ناژوان گنجینه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان محسوب می شود، كه باید برای پاسداری از حریم، فضای سبز و درختان آن به شدت تلاش كرد.

اعضای كمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ضمن بازدید از شهر كاشان، با نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه كاشان دیدار داشتند.

برنامه توسعه شهری اصفهان با دعوت از مسئولین تمامی دستگاههای مدیریت شهری، نخبگان علمی، روسای تشكل‌های صنفی، سمن‌ها ، نهادهای مردم نهاد (NGO ها) و تمامی نهادهای علمی و پژوهشی و اصحاب رسانه برگزار شد.

قزوین

مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی بر لزوم و اهمیت توجه به توانمندسازی اعضای نظام مهندسی تاکید کرد.

علی‌اکبر حاج محمدی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیات مدیرعامل نظام مهندسی استان قزوین اظهار داشت: در تمام ساختارها باید یک جامعه و یا بخش وجود داشته باشد تا در زمینه دفاع از حقوق افراد، نظارت بر عملکرد دستگاه مربوط فعالیت کند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیش‌بینی امنیتی لازم در حوزه فنی و زیرساختی انتخابات نظام مهندسی انجام شده است.

رئیس دستگاه نظارت هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین: نتایج هفتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اعلام شد.

رافع ناصری فر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۱ محله در سطح استان قزوین هدف‌گذاری شده‌اند که این تعداد در ۶ شهرستان و هفت شهر جزو برنامه‌ها قرارگرفته‌اند.

علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان قزوین اظهار داشت: ساخت و سازهای غیردولتی که در قالب بخش خصوصی صورت می‌گیرد مشمول قانون نظام مهندسی شده و این مهم نشان‌دهنده جایگاه ویژه این سازمان در جامعه است.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اعتبار اختصاص یافته به طرح های حاشیه شهر مشهد ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

خراسان شمالی

علیرضا مصطفی زاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اعلام نتایج آرای پنجمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و رییس دستگاه نظارت بر پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از رئیس و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات و همچنین جامعه مهندسان استان تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست اداره هماهنگی ستاد باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری ششمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پايدار شهرستان جاجرم خبر داد.

خراسان‌جنوبی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، نتایج اولیه انتخابات هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان را به تفکیک رشته‌ها اعلام کرد.

مازندران

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت این دوره از انتخابات در روز جمعه مورخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۷ در ۱۸ شهر استان برگزار شد و جمعا ۷۰۷۹ رای اخذ شده است.

سیستان و بلوچستان

انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان در ۵ حوزه زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار برگزار شد. 

مسعود مالکی مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: موضوع ریزگردها در شمال استان سیستان و بلوچستان مساله‌ای جدی است و علت آن خشک شدن دریاچه هامون و در نتیجه بادهای ۱۲۰ روزه و طوفان‌های شن و ماسه است که سبب مهاجرت مردم به حاشیه شهرها شده است. در حال حاضر تلاش‌های وزارتخانه و استانداری بر جلوگیری از این پدیده قرار گرفته است.

گیلان

رسول حسین‌پور مدیر املاک و حقوقی راه وشهرسازی گیلان از خلع‌ید ۴واحد مسکونی در رشت و آزاد سازی ۳۰۰ متر مربع زمین دولتی در انزلی خبر داد.

مرکزی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت:۲۵ نفر از مهندسان در هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با یکدیگر رقابت می‌کنند که با رای مستقیم مهندسان ۱۱نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب خواهند شد.

بوشهر

رستمی، رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات هشتمین دوره هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان بوشهر اظهار کرد: این انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها در سلامت کامل برگزار شد.

زنجان

نتایج هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان از سوی هیئت اجرایی انتخابات اعلام شد.

ایلام

جلسه شورای تأمین مسكن استان ایلام با ریاست استاندار ، معاون امور عمرانی ، مدیركل راه وشهرسازی استان ، مدیران كل عضو شورا، فرمانداران شهرستان‌های مختلف در سالن جلسات استانداری ایلام تشكیل شد.

چهارمحال و بختیاری

با مشارکت ۲۶درصدی مهندسان عضوسازمان ، اعضای هشتمین دوره هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان انتخاب شدند. 

در سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، کلیات طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه تصویب شد.

یزد

هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که روز پنجشنبه ۱۲مهر از ساعت ۹ و با یکساعت تمدید در یزد تا ساعت ۱۸ ادامه داشت، شاهد حضور پرشور مهندسان و متخصصان در این حوزه بودیم.

گلستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در دیدار با هیات مدیره سازندگان مسکن و ساختمان استان گفت : افق نگاه این اداره کل، افزایش کیفیت ساخت و سازو خدمات به مردم و شهروندان عزیز استان و نهادینه کردن این روند با ابزارهای قانونی هستیم.

نظر شما