شناسهٔ خبر: 59805 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

اقدام ضد فساد آخوندی در نظام مهندسی توسعه قانونمداری است/ هيچ تخريب و فشاری آخوندی را از مسير خود خارج نمی‌كند

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: آقای آخوندی با استناد به قانون که همه باید مطیع آن و در راستای توسعه قانونمداری گام برداریم کارهای خوبی را شروع کرده‌اند که یکی از این اقدامات هم بحث مبارزه با فساد در نظام مهندسی ساختمان است.

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص بحث مبارزه با فساد و اقدام اخیر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مباحث مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: آقای دکتر آخوندی با توجه به استناد به قانون که همه باید مطیع آن و در راستای توسعه قانونمداری گام برداریم کارهای خوبی را شروع کرده‌اند که یکی از این اقدامات هم بحث نظام مهندسی بود.  

وی افزود: هرچند که جامعه مهندسین در بخش‌های مختلف نگرانی‌هایی در این زمینه دارند اما اصل موضوع و برنامه آقای وزیر که معتقدند قانون باید به صورت دقیق و شفاف انجام شود کاملا درست است. به همین خاطر فارغ از هرگونه جناح‌بندي سیاسی و هجمه‌هاي رسانه‌اي این قانون باید اجرا شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همان‌طور که گفتم در مسیر شفاف‌سازی دکتر آخوندی گام‌های مناسبی را برداشته‌اند و قطعا در این مسیر بعضی‌ها را نگران منافع خود کرده باشد. با این حال باید به این موضوع واقف باشیم که در دهه پنجم انقلاب هستیم و باید تاکید ویژه ای روی بحث شفافیت‌ها و مبارزه با فساد داشته باشیم.

وی افزود: به همین خاطر انتظار این است که دیگر مسئولان کشوری در همه سطوح هم همچون دکتر آخوندی این روند را ادامه دهند. باید پاسخ‌های مستدل و قانع‌کننده را پذیرفت و اگر هم جایی اشتباه شد نسبت به اصلاح آن اقدام شود. به همین خاطر اصل حرکت وزیر راه و شهرسازی کاملا درست بوده و همه باید از آن استقبال کنند و در کنار آن اگر نیاز به اصلاحاتی بود انجام بگیرد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با برخی هجمه‌هاي رسانه‌اي و تخريب‌ها عليه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آن چیزی که در کشور ما مظلوم واقع شده بحث قانون‌گرایی است و درد این است که قانون هرچه می‌گوید باید عمل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از افراد از جمله بعضی دوستان ما در قوه قانونگذاری هم گاهی کمتر روی اجرای قوانین مصوب خودشان تاکید دارند که این یک نقص است. در این بین فردی که بر اجرای قانون تاکید دارد باید روی این مساله پایدار بماند. گاهی اوقات روی یک موضوع خاص قانون استفاده شده اما در قانون دیگر این مساله رعایت نمی‌شود. به همین خاطر این دوگانگی در کشور ما یک معضل است.

وی افزود: دکتر آخوندی با صراحت و شفافیتی که در همه امور وزارتخانه دارند تا وقتی که در مسیر اجرای قانون تاکید دارند هیچ تخريب و فشاری از سوي برخي افراد و رسانه‌ها نخواهد توانست به کار و حرکت ایشان آسیب برساند. بدون شک جزو نکات برجسته کاری آقای آخوندی همین مساله بوده و خیلی از نمایندگان از ایشان حمایت می‌کنند.

بهروی بنیادی در مورد نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری و حمایت از وزیر راه و شهرسازی و اینکه آیا خودشان یکی از امضا کنندگان این نامه هستند، اظهارداشت: بحث ارسال نامه به رئیس جمهوری با توجه به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابی‌شان مطرح شده است و در همین خصوص بنده و دیگر دوستان با چندین نفر از نمایندگان مجلس در این خصوص صحبت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: قرار است در نامه‌ای به رئیس جمهور كه صرفا به عنوان پیشنهاد است، از اقدامات و انديشه‌هاي موثر دکتر آخوندی قدردانی كنيم تا عملکرد ایشان در سطوح کلان مورد توجه قرار بگیرد. هرچند که بد نیست آقای رئیس جمهور هم به عنوان رئیس دولت در جریان نظر نمایندگان مجلس درخصوص اقدامات خوب آقای آخوندی باشند.

وی در پایان گفت: به دنبال انجام این کار هستیم چون علاقه‌مندیم آقای آخوندی در مسیری که با تمام محدودیت‌ها از جمله منابع داشته‌اند در پروژه‌های راه و شهرسازی بسیار خوب کار کرده‌اند و نباید این مسیر متوقف شود.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

ادامه تكذيب‌های رييس اسبق كميسيون عمران مجلس/ آيا دانشگاه امام حسین و سازمان نظام مهندسی دروغ می‌گويند؟

آخوندی تنها فرد دارای صلاحیت برای مقابله با فساد در سازمان نظام‌مهندسی است/ برخی به دنبال جداکردن افراد شایسته و کاردان از دولت هستند

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به پخش اطلاعات غلط در برنامه پایش صدا و سیما

نمایندگان مجلس فردی قوی‌تر از آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی سراغ ندارند/ هشدار نسبت به هجمه‌های اخیر علیه آخوندی

آخوندی خواستار طرح ادعای يك نماينده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شد/ مجرم را به دادگاه صالح برای محاکمه و مجازات معرفی كنيد

آخوندی خواستار پیگیری اظهارات کذب یک نماینده مجلس از سوی دستگاه قضا شد/ افترا بستن به مسئولان بر روان و اعتماد عمومی مردم اثر تخریبی دارد

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی/ جعل مدرک مهندسی باعث سرخوردگی مهندسان شد

دیدگاه ضدفساد آخوندی به ایجاد اشتغال منجر می‌شود/ نمايندگان مجلس در حمایت از آخوندی اقدام كرده‌اند

نظر شما