شناسهٔ خبر: 5981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۵ درصدی تردد نوروزی خودروها در استان قزوین/ کاهش تصادفات و تلفات

جاده فيروكوه مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به مسافرت های زیاد نوروز ۹۴ شاهد کاهش تصادفات بودیم به طوری که طبق آمار پزشکی قانونی ۱۷ نفر فوت در سرصحنه در سال گذشته داشتیم که امسال این رقم به ۱۲ نفر کاهش یافته است که این امر بیانگر فعالیت دستگاههای اجرایی استان بخصوص اداره کل راه و شهرسازی استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مانی فر اظهار داشت: جاده های استان قزوین از ۲۸ اسفند تا ۱۳فروردین پذیرایی میلیونی مسافر و خودرو بود.

مانی فر افزود: تردد طبق سامانه بر خط ۹۶۹۶۵۰۴خودرو بوده است که نسبت به آمار مشابه سال گذشته که تعداد۷۷۰۶۱۸۶بوده که با ۲۵ درصد افزایش تردد در سال ۹۴ مواجه بودیم.

جواد حق لطفی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز اظهار کرد: آماده سازی راههای استان در اسفند ۹۳ با هدف خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به هموطنان و مسافرین نوروزی انجا پذیرفت.

جواد حق لطفی افزود: در اسفند ۹۳ طول راههای حوزه استحفاظی با استفاده از ۹۳۰تن آسفالت گرم لکه گیری شد.

حق لطفی افزود: عملیات لکه گیری طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده توسط عوامل راهداری در سطح راههای استان انجام گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات در فالب انجام عملیات مستمر راهداری و با هدف بهبود ایمنی بویژه در ایام تعطیلات نوروز و سفرهای هم میهنان و همچنین افزایش طول عمر رویه آسفالت در سطح راههای استان انجام گرفته است.

مدیر راهداری اداره کل در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش راهداران چه در بخشهای مدیریتی و فنی و چه در بخشهای اجرایی، بستر تردد ایمن تری جهت عبور و مرور هم وطنان فراهم گردد./

نظر شما