شناسهٔ خبر: 59826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد؛

روکش آسفالت ۱۳۳ کیلومتر از جاده‌های استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از روکش ۱۳۳کیلومتر از آسفالت سطح راه‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی اظهار داشت: موثرترین شرایط برای حمل و نقل،داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می‌کند مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

وی افزود: از این رو به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها،اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح راه‌های شریانی و روستایی استان اجرایی شده است.

پرورشی خرم یادآور شد: در نیمه دوم سال جاری نیز با توجه به شرایط آب و هوایی،برنامه اجرای روکش آسفالت جاده‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای امسال عملیات درزگیری راه‌های آسفالته نیز در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال ۸۷کیلومتر عملیات درزگیری در استان انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی استان و عوامل مختلف محیطی فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه ترمیم و لکه‌گیری روکش آسفالت های محورهای ارتباطی همدان توسط این اداره کل انجام شده است، تصریح کرد:بیش از ۱۳۹هزار مترمربع از روکش آسفالت راه‌های استان در این مدت لکه گیری شده است.

پرورشی خرم ادامه داد: جاده‌ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست و نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره کل محول شده و بدیهی است ایمن کردن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول تأکید کرد: هدف نگهداری راه، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن،کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.

گفتنی است، در استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه وجود دارد.

نظر شما