شناسهٔ خبر: 59848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

برداشت از رودخانه‌ها ساماندهی شده و مهندسی نیست

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار ساماندهی رودخانه ها و ممنوعیت برداشت در حاشیه پل ها شد و گفت: برداشت از رودخانه‌ها باید مهندسی باشد که اکنون اینگونه نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران ، خیرالله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌ها به همراه نبیان معاون امور عمرانی استانداری مازندران و  بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان و هیئت همراه روز یکشنبه ۲۲ مهرماه از مناطق سیل زده غرب استان بازدید و از نزدیک در جریان خسارت وارده در اثر سیل به راه‌های ارتباطی ، پل‌ها ، ابنیه فنی و راههای روستایی قرار گرفتند.

خادمی در حاشیه بازدید از پل تخریب شده ماشالک براثر سیل اخیر گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امروز، ترافیک داخل شهر نوشهر با کنارگذر و کمربندی منتقل می‌شود و تردد به صورت دوطرفه از روی یک پل انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بلافاصله عملیات اجرایی پل تخریب شده از سوی راهداری انجام و مشکلی از نظر اعتباری نداریم.

عبداله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این بازدید ضمن تاکید بر اهتمام ویژه‌ی وزارت راه و شهرسازی برای مرمت و بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر سیل به حوزه راه یادآور شد: پس از وقوع سیل بلافاصله همکاران اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دیگر دستگاه‌های امدادی با بسیج همه نیروها و بکارگیری همه امکانات در منطقه مستقر و در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده هستند.

مدیركل راه و شهرسازی استان در خصوص محور منطقه سه هزار تنکابن تصریح نمود: در پی جاری شدن سیل پل قدیمی روستای صادق آباد منطقه سه هزار تنکابن تخریب شده که با تلاش همکاران جهت تسریع در کار برای تردد وسایل نقلیه پل باکسی در حال اجرا می‌باشد.

بازدید از مناطق سیل زده ، بازدید از راه‌های روستایی و پل‌های آسیب دیده در اثر سیل ، بازدید از پل ماشالک ،تعریض محور مرزن آباد – دزدبن دلیر – تعریض محور مرزن آباد به کلاردشت - تقاطع دوات به آزاد راه تهران – تقاطع نواب صفوی در بام چالوس –پل ملکا محور نوشهر -رویان از جمله مناطقی بودند که مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه قرار گرفت.

برگزاری نشست در فرمانداری چالوس و اتخاذ تصمیمات مناسب برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر سیل در حوزه راه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به مناطق سیل زده غرب استان بود.

گفتنی است :جاری شدن سیل در هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰میلیارد ریال خسارات به راه‌های ارتباطی ، ابنیه فنی ، پل و راه‌های روستایی غرب استان وارد نموده است.

 

نظر شما