شناسهٔ خبر: 59896 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با توان داخل رخ داد:

۱۷ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی با داخلی سازی۱۳ توربو شارژر TM

توربو شارژر TM در پی ساخت ۱۳دستگاه توربوشارژر TM با استفاده از توانمندی های سازندگان داخلی، ۱۷ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبرگفت: ساخت قطعات و مجموعه ها با استفاده از توانمندی سازندگان داخلی در دستور کار کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی و قطع وابستگی خرید قطعات و مجموعه های مورد نیاز جهت بازسازی لکوموتیوهای موجود در ناوگان راه‌آهن یک رویکرد است، افزود: قیمت ساخت این مجموعه در داخل کشور در مقایسه با نمونه خارجی، پایین‌تر است و همین موضوع باعث شد تا ساخت این سیزده دستگاه، موجب ۱۷ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی شود.

عبیدی توضیح داد: در شش ماهه اول امسال، سیزده دستگاه توربوشارژر TM پس از ساخت توسط بخش خصوصی به منظور نصب بر روی لکوموتیوهای آلستوم، تحویل کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج شد.

گفتنی است توربو شارژر از اساسی ترین تجهیزات موتور دیزل لکوموتیو است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور موجب احتراق بهتر سوخت می‌شود و نقش به سزایی در افزایش توان و بازده دارد.

کلیه قطعات این مجموعه‌ها به صورت انبوه ساخته شده است و هر۱۵ روز یک دستگاه توربو شارژر مونتاژ و تحویل می شود.

نظر شما