شناسهٔ خبر: 59903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد:

بارگذاری در بافت‌های فرسوده نیازمند بررسی تاب‌آوری شهری است

مسعود حق لطفی دبیر شورای مسکن استان در جلسه شورای تامین مسکن گفت:پیش از انجام هر اقدامی در حوزه مسکن باید نیازها و ظرفیت های آن را شناسایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه شورای مسکن استان که به ریاست زاهدی استاندار برگزار شده بود عنوان کرد: اینکه چه بسازیم، کجا بسازیم، برای چه کسانی بسازیم و چگونه بسازیم پرسش‌هایی اساسی است که پیش از ورود به بحث احداث ساختمان باید پاسخ آنها را بدانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۳۰درصد ساختمان‌ها در قزوین اسکلت نداشته و عمرشان بالای ۲۲ سال است که باید به آنها توجه کنیم.

حق لطفی با اشاره به اینکه مسکن فقط یک بعد نداشته و باید به همه ابعاد آن توجه کرد، اضافه کرد: وجود خاک دستی، فرسوده بودن زیر ساخت و بحث تاب آوری شهری از جمله موضوعاتی است که در بخش مقاوم سازی و بازآفرینی مورد نظر هستند.

دبیر شورای مسکن با بیان اینکه مطالعاتی هم در خصوص تاب آوری شهری در دست انجام است گفت: پراکندگی جمعیت، نیازهای آنها و خدمات شهری موجود در این مطالعات در حال بررسی هستند که همین مطالعات نشان میدهد که امکان بارگذاری بیشتر در برخی از بافت‌های فرسوده امکان پذیر نبوده و هر گونه افزایش بارگذاری غیر کارشناسی خواهد بود.

حق لطفی ادامه داد: با توجه به نوع مصالح خاک موجود در بافت‌های ناکارآمد شهری، بحث تشدید پدیده شتاب زلزله را داریم که همه این بحث‌ها نشان می‌دهد که در خصوص بافت‌های فرسوده باید با دقت نظر بیشتری وارد شد.

نظر شما