شناسهٔ خبر: 59906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد:

مقاوم‌سازی ۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین

محمد همتیان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت : از ۹۴هزار واحد مسکونی روستایی استان ۴۸ درصد مقاوم سازی شده و ۵۲ درصد باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمد همتیان درجلسه شورای مسکن استان که در استانداری برگزار شد گفت: سهمیه طرح مقاوم سازی واحدهای روستایی استان در سال جاری پنج هزار واحد است که تاکنون هزار و ۲۰۰پرونده به بانک معرفی شده و تاکنون ۲۰۷ واحد تسهیلات دریافت کرده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه قزوین از ستادهای معین بازسازی در استان کرمانشاه است، افزود: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده و سه هزار و ۲۷۵ واحد در مرحله فونداسیون قرار دارد و هزار و ۸۰۰ واحد از آنها به زودی به بهره‌برداری می رسد.

وی اضافه کرد: قزوین بازسازی ۲۰۹ روستا و ۲ شهر را در شهرستان گیلان غرب کرمانشاه برعهده دارد که باید از همکاری سایر دستگاه ها در تامین نیروی انسانی و تجهیزات تشکر کرد.

همتیان با بیان اینکه حضور قزوین در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه موجب افتخار استان است، خاطر نشان کرد: قزوین تعمیر ۱۲ هزار واحد را در این منطقه برعهده داشت که اولین واحد در بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و کل طرح تعمیر واحدها به پایان رسیده است.

وی گفت: در حوزه بازسازی مسکن شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز در سه سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و قزوین رتبه اول کشور را سال گذشته در این زمینه به دست آورد.

همتیان تاکید کرد: بخش عمده واحدهای در دست ساخت تا آذرماه به پایان می رسد و مابقی نیز تا پایان سال آماده می شود.

وی ادامه داد: تعداد ۳۲۷۵ واحد احداثی در مناطق زلزله زده در مرحله فنداسیون است و ۱۸۰۰ واحد نیز آماده بهره برداری است.

همتیان مدیرکل بنیاد مسکن در شورای مسکن نیز در این جلسه تاکید کرد: بخش عمده واحدهای در دست ساخت تا آذرماه به پایان می رسد و مابقی نیز تا پایان سال آماده می شود.

نظر شما