شناسهٔ خبر: 59915 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران در سواحل خزر و استان‌های شمالی کشور/ خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید در جنوب غرب

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده برخی مناطق جنوب، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرش در غرب کشور رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده برخی مناطق جنوب، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرش در غرب کشور رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور امروز بارش‌ها در ارتفاعات شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، شرق لرستان و برخی مناطق بوشهر و فردا سه‌شنبه غرب کردستان و کرمانشاه، جنوب اصفهان و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان را در بر خواهد گرفت و به خاطر از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود .
 
برای چهارشنبه این شرایط در برخی مناطق فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات غرب اصفهان و شرق لرستان بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

لازم به ذکر است برای فردا سه‌شنبه جنوب استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌گردد.

همچنین به جز امروز برای فردا با گذر امواج تراز میانی و نفوذ جریان‌های شمالی بر روی سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان های سمنان، تهران پیش‌بینی می‌شود.

امروز با توجه به وزش باد شدید در جنوب غرب کشور پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی در استان‌های بوشهر، جنوب استان خوزستان، شرق و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

دمای سه روز آینده مراکز استان‌های کشور و آب‌و هوای آنها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما