شناسهٔ خبر: 5993 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

از سوي روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران منتشر شد:

واكنش شرکت راه‌آهن به خبر احضار مديرعامل راه آهن به تعزيرات/ کل ناوگان بخش مسافری به بخش خصوصی واگذار شده است

نوروز- قطار روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار خبری با عنوان "مدیرعامل راه‌آهن به تعزیرات احضار شد" جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ متن این جوابیه به شرح زیر است: کل ناوگان بخش مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی واگذار شده و پیرو آن فروش بلیت به عهده مدیریت آژانس‌های مسافرتی بخش خصوصی است و ارتباطی به راه‌آهن ندارد اما طبق ضوابط و مقررات موجود بلیت‌های غیر هم‌نام از نظر شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار بوده و باطل است.

گفتنی است در زمان سوار شدن مسافر مشخصات بلیت صادره باید با کارت شناسایی وی همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت از سوار شدن فرد مورد نظر جلوگیری خواهد شد. همچنین با توجه به مکانیزه شدن سیستم فروش بلیت ظرفیت‌های موجود از طریق دفاتر فروش بلیت مستقر در ایستگاه‌ها و آژانس‌های مسافرتی واگذار خواهد شد.

با این وجود و به منظور جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده و تشکیل بازار سیاه در زمان تبدیل بلیت‌های غیر هم‌نام به هم‌نام مبلغ مورد نظر دریافت می‌شود.

همچنین در صورت تمایل به استرداد افرادی که بلیت به‌نام آنها صادر شده طبق قوانین متناسب با زمان حرکت بخشی از مبلغ پرداختی کسر و مابقی به فرد مذکور پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است تا پیش از مکانیزه‌ شدن سیستم فروش بلیت افراد سود جو همزمان با افزایش تقاضا در ایام پیک نسبت به خرید بلیت و فروش آن با قیمت بالاتر اقدام می کردند بنابراین اجرای قوانین یادشده در این زمینه از سوی شرکت راه‌آهن به منظور کوتاه کردن دست افراد سودجو و جلوگیری از تشکیل بازار سیاه بلیت است.

برچسب‌ها:

نظر شما