شناسهٔ خبر: 59938 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کابینه دولت دوازدهم مطرح کرد؛

تغییر نگاه صنعت هوایی از پروژه محوری به برنامه محوری/ اولین تیر تحریم‌ها به صنعت هوایی برخورد می‌کند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توجه به کارآیی نهایی پروژه‌ها، گفت: در این دوره در صنعت هوایی نگاه پروژه محوری به نگاه برنامه‌محوری تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه در فرودگاه مهرآباد با اشاره به اهمیت صنعت هوایی، گفت: این صنعت صنعت بسیار سختی است چراکه هم در رده صنایع دارای فناوری جهانی به شمار می‌رود و هم اولین تیر تحریم‌ها به آن اصابت می‌کند.

وی ادامه داد: از اینرو ادامه صنعت هوایی بسیار سخت است. من بارها مراتب تقدیر و تشکر خود را چه از سازمان‌ها و نهادهای مختلف درگیر در این صنعت و هم بخش خصوصی ابراز داشته‌ام.

آخوندی سپس به تجربه خود در عرصه مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت:  در کشور مدیریت بسیار پروژه مهور است. پروژه‌هایی بسیار ارزشمند افتتاح می‌شود بدون آنکه به کارآیی نهایی آن توجه شده باشد.

وی ادامه داد: در این دوره تلاش بر آن بود که هر پروژه‌ای که در صنعت فرودگاهی اجرایی می‌شود با توجه به شاخص‌های ASQ اجرایی شود. یک شاخص تعریف شده است که بر اساس آن اقدامات خود را بسنجیم. همه اقدامات و پروژه‌هایی که در رده‌های مختلف فنآوری، زیرساخت، خدمات‌رسانی و غیره افتتاح شده اند باید نهایتا به افزایش شاخص‌های رفاه و ایمنی منجر شوند.

آخوندی افزود: در این دوره تمام تلاش خود را کردیم که نظام برنامه‌ریزی به سمت کارآیی محوری برود و پروژه ها در قالب برنامه‌ای با کارآیی نهایی تعریف و اجرا شوند.

وزیر راه و شهرسازی سپس به اهمیت مبحث نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: تمام این برنامه‌ها وقتی اجرایی می‌شود که نیروی انسانی کارآمد وجود داشته باشد. آخرکار این نیروی انسانی است که باید از میلیاردها تومان سرمایه و تجهیزات استفاده کرده و کارآیی ایجاد کند. در این دوره سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی بر بحث پرورش نیروی انسانی تمرکز کردند.

آخوندی ضمن اشاره به این طرح افزود: این طرح کار بسیار ارزشمندی بود که در این دوره در شرکت فرودگاه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: خود من از ابتدا در جریان این طرح بودم و مشاهده کردم یکصد مدیری که برای آموزش انتخاب شده اند از تمام فرودگاه های ایران هستند.

آخوندی افزود: بسیار مهم بود که  در این طرح تمرکززدایی شده و از توجه به مرکز و ارتباطات خاص جلوگیری شود. بنابراین شاهد هستیم که مدیرانی از تمام فرودگاه‌ها حتی مناطق محروم کشور انتخاب شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما