شناسهٔ خبر: 59945 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد عمری بالغ بر نیم قرن خواهد داشت/ انتقال بخشی از نشست و برخاست‌ها به باند ۲۹

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد گفت: باند بتنی که امروز افتتاح شد عمری بالغ بر نیم قرن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و برنامه توسعه آینده فرودگاه مهرآباد گفت: امروز در فرودگاه مهرآباد در حدود ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای آنکه فرودگاهی فعالیت کند کارهای بسیاری باید صورت بگیرد، تسریع کرد: به همین منظور امروز باند راست فرودگاه مهرآباد را به صورت کامل بتنی افتتاح کردیم. اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که این امر باعث خواهد شد تا ما قسمتی از نشست و برخاست‌های هواپیماها را به این باند انتقال دهیم تا در زمان پیک ترافیک صبح مشکلی نداشته باشیم.

آخوندی ادامه داد: این باند یکی از باندهای بسیار مدرن کشور است و اجرای آن به گونه ای صورت گرفته است که عمر آن بالای ۵۰ سال خواهد بود. همچنین سیستم روشنایی و خدمات جانبی آن نیز به صورت همزمان با افتتاح باند به بهره برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوب در ترمینال های یک و دو فرودگاه مهرآباد هستیم، افزود: فضای داخلی این دو ترمینال را بعد از مدت‌ها توانستیم با یک بازآفرینی به فضای کاربردی برای مجتمع های خدمات رفاهی و تجاری تبدیل کنیم تا مسافران از آن‌‌ها بهره‌مند شوند.

وی دیگر اقدام صورت گرفته را نوسازی ژنراتورهای اضطراری نیروگاه مرکزی این فرودگاه دانست و افزود: این اقدام برای کاهش مخاطراتی است که از طریق قطع برق صورت می‌گیرد. همچنین برای ارتقای ایمنی نیز سیستم‌های اطفاء حریق نیز نوسازی و به روزرسانی شده که با دارا بودن حجم بالای پودر و فوم می توانند در عرض سه دقیقه به محل اعزام شده و اطفآء حریق را انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: در هر صورت اتفاقات بسیار خوبی در فرودگاه رخ داده است و این اتفاقات باعث می‌شود که در آخر کار بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که سیستم‌های بین‌المللی بتوانند سطح سرویس و خدمات‌رسانی فرودگاه مهرآباد را مورد ارزیابی قرار داده و دقت به دیگر فرودگاه های بین‌المللی و منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار دهند. البته در حال حاضر این فرودگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شده است.

نظر شما