شناسهٔ خبر: 59963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد:

بهسازی و آسفالت راه های روستایی از اهداف راه و شهرسازی همدان

جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در جلسه‌ رسيدگی و توسعه زيرساخت‌های روستايی و شهری اسدآباد گفت :یکی از اهداف مهم راه و شهرسازی استان ، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،حسن ربانی ارشد عنوان کرد: شهرستان اسدآباد ۲۷۳/۶کیلومتر راه روستایی دارد که ۲۰۰/۲ کیلومتر آن آسفالت شده ۳۲/۳ کیلومتر شنی و ۴۱/۱کیلومتر آن خاکی است.

وی افزود: آسفالت راه‌های روستایی از مهمترین پروژه‌های راه و شهرسازی است و آسفالت چهار روستای قراکند، قمشانه، گدارپهن و چشمه علی را نیز در برنامه کاری امسال داریم.

وی یادآورشد: در حال حاضر پیمانکار راه روستای قراکند به طول ۴/۱ کیلومتر در حال اجرای آسفالت است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌های روستایی در توسعه بخش کشاورزی گفت : توجه به روستاها و فراهم آوردن امکانات تولید و انتقال سریع محصولات امری ضروری است و به عبارتی انتقال محصولات و فرآورده های کشاورزی و دامی به مراکز شهری نیازمند احداث راههای مناسب در روستاها است .

ربانی با اشاره به پتانسیل بالای کشت محصولات کشاورزی ،دشتهای وسیع و حاصلخیز و تولید بالای دام و طیور در این منطقه گفت:با توجه به قابلیتهای فوق برقراری ترافیک روان و مناسب در سطح راههای روستایی نیز از مسائلی است که نیازمند برنامه ریزی است .

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های مهندس ربانی گفت: مهیا کردن زیرساخت‌ها و بهسازی در سطح روستاها نقش مهمی در اشتغال و توسعه و رشد تولید توسط روستائیان در کشور خواهد داشت.

رنجبرزاده با تأکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مردم افزود: راه اسدآباد به سمت قروه ۲.۵ میلیارد تومان در قانون بودجه دارای اعتبار بوده که با پیگیری انجام شده مجوز مناقصه عملیات اجرایی محور با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه داده شد.

وی با بیان این مطلب که طرح مطالعات توجیهی راه‌آهن اسدآباد در دست انجام است، گفت: آزادراه همدان - اسدآباد- کرمانشاه دارای ۵ میلیارد تومان بودجه بوده که محقق شدن طرح نقش موثری در رونق غرب کشور خواهد داشت.

نظر شما