شناسهٔ خبر: 59992 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاونین دریایی و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

همگرایی برای توسعه زیرساخت های بندری و دریایی در جزیره ابوموسی/پروژه لایروبی بندرگاه کلید خورد

جزیره ابوموسی معاونین دریایی و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در سفر به جزیره ابوموسی، ضمن گفتگو با فرماندار و مسئولان ارگان های همکار، مکانیزم های اجرایی توسعه زیرساخت ها در تنها بندرگاه این جزیره را پیگیری و بر لزوم همگرایی جهت رفع موانع موجود تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در جریان این سفر که به منظور بازديد از روند اجراي پروژه های در دست اقدام بندر ابوموسي و همچنين بررسي راهکارهای مرتفع نمودن مسائل و مشكلات موجود صورت گرفت، نشست چهارساعته ای در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عباس كمالي معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این نشست به ارایه گزارشی از پروژه هاي در دست اقدام پرداخت و ضمن تشكر از همکاری و حسن نيت فرماندار گفت: با توجه به استقرار شناور لايروب، مونتاژ سيستم ها و تجهیزات و آماده سازي دايك، پروژه لايروبي بندرگاه برای افزایش عمق حوضچه تا ۷ متر شروع شده است.

وی اضافه کرد: همچنين عمليات احداث ساختمان های اداری، مرجع دريايي، ساختمان مركز فرعي جستجو و نجات دريايي و پروژه ۲۰ واحدي مسكوني در مرحله تكميل طرح ها و نقشه هاي مورد نياز و انجام هماهنگي هاي لازم با پيمانكار مربوطه است.

"اسماعیل مکی زاده" معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از آمادگي این مجموعه برای همكاري در زمینه مباحث دریایی و توسعه گردشگری دريايي با مجموعه فرمانداري سخن گفت و اظهار داشت: با احداث ساختمان مرجع دریایی به همراه مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی و اجرای پروژه لایروبی، شاهد ارتقای ایمنی ترددهای دریایی، فراهم شدن امکان جذب شناور های بزرگتر، حمایت از فعالان بخش خصوصی در زمینه تامین شناورهای تفریحی، جذب گردشگر و در نهایت نیز افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان خواهیم بود.

"رضا پوربابایی" فرماندار ابوموسی ضمن تشكر از حسن همكاري و همدلي مسئولين اداره كل بنادر و دريانوردي استان نسبت به توسعه گردشگري دریایی در جزيره ابوموسي در راستای مسئولیت های اجتماعی این سازمان، بر لزوم همگرایی تمامی دستگاه ها و ارگان ها برای همکاری با سازمان بنادر در زمینه تامين زير ساخت هاي مورد نياز تاكيد کرد.

وی از معاونين اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خواست تا با همکاری ارگان های همکار نسبت به مرتفع نمودن مشكلات موجود و تسریع روند اجراي پروژه ها به صورت جهادي عمل نمايند تا شاهد توسعه هر چه سريعتر بندرگاه مهم و استراتژيك ابوموسي به عنوان پيشاني جمهوري اسلامي در خليج هميشه فارس باشيم.

"محسن بختياري" مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان ابوموسي نيز ضمن ابراز قدردانی از مدير كل بنادر و دريانوردي استان به دليل نگاه باز و توسعه گرایانه نسبت به این شهرستان، خواستار خروج معارضین از اراضي طرح توسعه این بندر شد كه در گذشته در این محدوده حضور داشته اند تا روند اجراي پروژه ها با سرعت بیشتری انجام شود.

شایان ذکر است، نمایندگان ساير ارگان ها و دستگاه هاي حاضر در جلسه، تلاش ها و پیگیری های مدیریت بندر ابوموسي در ايجاد وحدت و همدلي را قابل ستایش دانسته و خواستار افزايش هر چه بيشتر تعاملات شدند. علاوه براین، در جلسه مذكور تصمیمات مهمی به منظور رفع دغدغه ها و مشکلات موجود اتخاذ شد.

یادآور می شود، حدود سه ماه پیش و اوایل مردادماه سال جاری مذاکرات اولیه مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرمانداری شهرستان ابوموسی برای ورود جدی تر مجموعه سازمان بنادر به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران انجام شد و بر همین اساس، چندین پروژه برای توسعه زیرساخت ها و روبناها در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما