شناسهٔ خبر: 59996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل بنادر مازندران در پنجمين سمينار راهنمايی بنادر كشور:

شغل راهنمايی؛ هنر تصميم گيری در لحظه های حساس است

جلسه مديركل بنادر و دريانوردی استان مازندران با اشاره به اهميت جايگاه راهنمايان در بنادر كشور گفت: راهنمايی، شغلی دقيق، پرمخاطره و هنر تصميم گيری در لحظه های حساس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی‌اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران،محمد تقی انزان پور در آئین گشایش پنجمین سمینار تخصصی راهنمایی كه با حضورمسئولان ارشد دریایی و راهنمایان بنادر كشور در بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: راهنمایان نقش مهمی‌در ورود و خروج ایمن كشتی ها به بنادر ایفا می‌كنند و هرگونه غفلت در این زمینه خسارت های جبران ناپذیری به كشتی ها و تأسیسات بنادر وارد خواهد كرد.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را زمینه ساز انتقال دانش و تجربیات ارزشمند بین راهنمایان بنادر سراسر كشورعنوان كرد.

در ادامه نادر پسنده مدیركل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت شغل راهنمایی گفت : كلیه مشاغل حوزه دریایی لازم و ملزوم یكدیگر و هریك به نوبه خود مهم و تأثیر گذار هستند .

وی بحث و تبادل نظر در خصوص آینده شغل راهنمایی، آموزش راهنما، جذب راهنما، لزوم بهره وری راهنماها، بررسی وضعیت ایمنی كانال ها، بررسی قوانین بالادستی و تبیین ابعاد حقوقی قوانین بین المللی در این حوزه را از ضرورت های برگزاری این همایش عنوان كرد.

امیرحسین مرادی مدیرعامل شركت خدمات دریایی هدایت كشتی خلیج فارس نیز طی سخنانی، ارائه آخرین دستاوردهای نوین علمی‌در حوزه راهنمایی، آشنایی هر چه بیشتر راهنمایان با قوانین ایمنی دریایی، لزوم توجه به موضوع لایروبی كانال های دسترسی و حوضچه های بنادر، نوسازی ناوگان یدك كشی و ... را از مهمترین اهداف پنجمین سمینار تخصصی راهنمایی برشمرد.

گفتنی است پنجمین سمینار تخصصی راهنمایی با حضور بیش از ۷۰ نفر از مدیران و كارشناسان ارشد دریایی و راهنمایان بنادر سراسر كشور از روز سه شنبه ۲۴ مهرماه  به مدت ۲ روز به میزبانی بندر نوشهر در حال برگزاری است ؛ در این سمینار مقالات تخصصی با عنوان بررسی جایگاه حقوقی راهنمایان در قوانین ملی و بین المللی، نقش شرایط جوی، ساختاری و تجهیزاتی بنادر در افزایش استرس راهنمایان، بررسی تكنولو‍ژی های مدرن و امكان استفاده از آن در راستای ارتقاء عملیات دریایی، بررسی چالش‌های بنادر شمالی و جنوبی در زمینه عملیات راهنمایی و ... از سوی شركت كنندگان ارائه و مسائل و مشكلات راهنمایان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

نظر شما