شناسهٔ خبر: 60026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان خبر داد:

تشریح اقدامات راهداری زمستانی لرستان/ ۳۰ کیلومتر ورودی جنوب شهرخرم‌آباد ساماندهی شد

عباس شرفی مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، از ساماندهی ۳۰ کیلومتر ورودی جنوب شهرخرم‌آباد، روکش آسفالت محور راه‌های روستایی شهرستان‌های بروجرد، درود، الیگودرز، پل‌دختر و خرم‌آباد و لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌های استان در آستانه فصل سرما خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، درباره اصلی‌ترین تمهیدات اداره راهداری استان در آستانه فصل سرما توضیح داد: بعد از بارندگی‌های فصل بهار اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که سال گذشته تخریب شده بود، برای فصل سرما انجام شد.

وی درباره تمهیدات ایمنی راهداری در این استان نیز توضیح داد: در حوزه ایمنی نیز لکه‌گیری‌هایی که در سطح جاده بوجود آمده بود، ترمیم شد. همچنین ایمن‌سازی محورها، خط‌کشی و نصب علایم و روشنایی و به روزرسانی دوربین‌های ثبت تخلف نیز از کارهای صورت گرفته است.

شرفی توضیح داد: تجهیز راهدارخانه‌ها و کمبود انبارهای شن و نمک نیز با توجه به ایام سفرهای اربعین زودتر انجام شده است.

وی اضافه کرد: درباره مشکلات محورهای گردشگری استان نیز با رایزنی‌هایی که از ابتدای سال با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته، اعتباراتی دریافت شده است. در محورها در حفاظ‌های میانی نقص‌هایی وجود داشت. در زمینه نصب تابلو و علایم و نصب نیوجرسی نیز کارهای انجام شده است.

شرفی درباره نقاطی در استان که شامل روکش آسفالت شده است نیز گفت: در محور راه‌های روستایی شهرستان‌های بروجرد، درود، الیگودرز، پل‌دختر، خرم‌آباد و برخی دیگر از محورهای استان راه‌های روستایی روکش آسفالت شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان افزود: همچنین ساماندهی ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها را انجام داده‌ایم؛ به عنوان مثال در ورودی جنوب شهرخرم‌آباد که هم وجهه نامناسبی داشت و هم تصادف‌های زیادی در آن نقطه رخ می‌داد، تعریض محور صورت گرفته و روشنایی‌ها و کانال هدایت آب نیز تنظیم شده که رضایتمندی خوبی را در سطح استان و شهرستان خرم‌آباد به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: چنین اقداماتی را در شهرستان درود و بروجرد هم دنبال می‌کنیم که اگر در این دو شهرستان هم به سرانجام برسد، موفقیت خوبی برای سازمان راهداری خواهد بود./

نظر شما