شناسهٔ خبر: 60036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قدردانی فرماندار پارس‌آباد از اقدامات راهداری استان اردبیل

علی علایی فرماندار پارس‌آباد از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خط کشی مسیرها،نصب تابلوها، شانه‌سازی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی علایی، فرماندار پارس‌آباد در جلسه بررسی وضعیت تصادفات در جاده‌های استان اردبیل در دادگستری استان اردبیل، با اشاره به اینکه تنها پروژه‌ای که در سفر رئیس جمهور بر آن تاکید داریم احداث بزرگراه پارس‌آباد – اردبیل است، گفت: احداث بزرگراه پارس‌آباد – اردبیل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. ۷۰ درصد تصادفات اردبیل در شمال این استان رخ می‌دهد که به دلیل عرض کم جاده اکثر این تصادفات رخ به رخ است که در این تصادفات مرگ و میرها و تلفات سنگین بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

وی افزود: به رغم اجرای برخی برنامه‌های آموزشی و تلاش راهداری در ارتقای ایمنی جاده و خط کشی آنها هنوز آمار تصادفات در جاده‌های پارس‌آباد بالا است و ما بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرستان را به چهار بانده کردن مسیر پار‌س‌آباد تا سه راهی سربند اختصاص دادیم. 

فرماندار پارس‌آباد با قدردانی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خط کشی مسیرها، نصب تابلوها و شانه‌سازی در جاده‌های اصلی بیان کرد: امیدواریم با سروسامان دادن به وضعیت بلاتکلیف پیمانکاران در این مسیر راه و شهرسازی اردبیل هر چه سریعتر جاده نیمه تمام این مسیر را به سرانجام برساند.

علایی گفت: ما نباید اجازه دهیم که جان مردم به خاطر برخی قصور و کوتاهی ما به مخاطره بیفتد و یا در انجام اقدامات زیربنایی برخی کوتاهی‌ها و قصور زمینه نارضایتی‌ها را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ۲۰ کیلومتر از مسیر پارس‌آباد تا پلیس راه سربند به دلیل اختلاف پیمانکاران به حالت نیمه کاره به حال خود رها شده است که این وضعیت معضلی جدی برای ترددکنندگان در این مسیر ایجاد کرده است.

فرماندار پارس‌آباد افزود: در حالی که پیمانکار این پروژه اجرای آن را به حال خود رها کرده، راه و شهرسازی در کمال تعجب به این پیمانکار پروژه جدیدی در گرمی داده است در حالی که باید به خاطر این غفلت و بی‌توجهی این پیمانکار خلع ید شود.

علایی ضرورت تعیین تکلیف پیمانکار را در اجرای این پروژه یادآور شد و تصریح کرد: در حالی که شمال استان در بحث تصادفات در یک شرایط بحرانی است ما حق نداریم اعتبارات این حوزه را در سایر شهرستان‌ها به ویژه مرکز استان هزینه کنیم، بلکه باید هرچه سریع‌تر وضعیت نابسامان جاده‌های شمال استان به سامان برسند./

نظر شما