شناسهٔ خبر: 60057 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

پیشرفت ۸۰ درصدی خط چهارم راه‌آهن تهران-گرمسار/ آگاه‌سازی مسافران ریلی از حقوقشان اجرایی می‌شود/ تصویب اساس‌نامه شرکت قطارهای حومه‌ای در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی دولت

گزارش آخر هفته  افتتاح پروژه توسعه فضای سالن ایستگاه راه‌آهن تبریز، پیش فروش بلیت قطار اربعین از فردا به صورت حضوری آغاز می شود، مانور مشترک شرکت راه‌آهن و سازمان بنادر در بندر شهید رجایی، راه‌اندازی ۱۷۶ قطار فوق‌العاده ترکیبی در مسیر تهران-کرمانشاه- مهران سایر عناوین مهم حوزه ریلی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

پیشرفت ۸۰ درصدی خط چهارم تهران-گرمسار

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در شورای اداری شهرستان گرمسار با اشاره به اتفاقات در دست اقدام و رقم خورده كه باعث ارتقای موقعیت جغرافیایی گرمسار شده است گفت: خط سوم راه‌آهن تهران به گرمسار چندی پیش افتتاح شده و خط چهارم آن نیز پیشرفت ۸۰ درصدی داشته كه با مشكلات مالی مواجه شده است.

وی با تاكید براینكه مهم‌ترین نكته حائز اهمیت شهرستان گرمسار قطار حومه‌ای است كه برای آن طراحی شده است گفت: با طراحی این قطار تلاش شده است تا شهرسازی مبتنی بر ریل (TOD) صورت گیرد تا بهبود و رونق اقتصادی و شرایط زندگی را در شهر گرمسار ارتقا بخشد.

آگاه‌سازی مسافران ریلی از حقوقشان اجرایی می‌شود

سعیدمحمد زاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دومین جلسه ستاد ارتقا ایمنی و مدیریت بحران،گفت: اطلاع‌رسانی مستند، حقوقی و آگاه‌سازی مسافر درحوزه مسافری اولویت اصلی است و در این مسیر، مسافران باید نسبت به وظایف خود و مراقبت از خطرات، آگاهی داشته باشند.

او ادامه داد: از همین رو باید با استفاده از مجموعه امکانات راه‌آهن این اطلاعات با کیفت مناسب و روان‌شناسانه و به شکل صوتی و تصویری به مسافران ارائه شود.

افتتاح پروژه توسعه فضای سالن ایستگاه راه‌آهن تبریز

پروژه توسعه فضای سالن ایستگاه راه‌آهن تبریز با حضور قائم مقام راه‌آهن و استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین در این مراسم سالن اجتماعات یکصد نفره تبریز که با اعتبار ۷ میلیارد ریال افتتاح شد. این سالن زمینه برگزاری مراسم و همایش های ملی و مذهبی را در این اداره کل فراهم می‌کند.

تصویب اساس‌نامه شرکت قطارهای حومه‌ای در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی دولت

معاون مسافری شرکت را‌ه‌آهن از تصویب اساس‌نامه شرکت قطارهای حومه‌ای در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: در صورت تصویب اساس‌نامه در جلسه اصلی کمیسیون اجتماعی و سپس هیئت وزیران به سرعت اقدامات تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ا ی آغاز می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در حین کار کارشناسی  و تخصصی ابهاماتی برای افراد صاحب نظر به وجود آید اما با توجه به اطلاعاتی که در جلسات ارائه شد و با توجه به تجارب کشورهای اروپایی با کمترین تغییرات (در حد کلمه و عبارت) در هفته گذشته به تایید و تصیوب اعضا کمیته تخصصی رسید.

پیش فروش بلیت قطار اربعین از فردا به صورت حضوری آغاز می شود

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: پیش فروش بلیت های این شرکت ویژه اربعین از روز دوشنبه (۲۳ مهر) به صورت حضوری در دفاتر عرضه بلیت آغاز می شود که برای جابه‌جایی زائران از‌ ۲۷ مهر تا ۱۳آبان، حرکت ۱۳۴ رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران ـ کرمانشاه برنامه ریزی شده است.

رجبی گفت: قیمت بلیت قطار از تهران تا کرمانشاه بر اساس نوع قطار و به صورت تک مسیره از حدود ۷۰۰ هزار ریال تا حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال متغیر بوده که هزینه پذیرایی (نسبت به ساعت حرکت) نیز در آن محاسبه شده است.

راه‌اندازی ۱۷۶ قطار فوق‌العاده ترکیبی در مسیر تهران-کرمانشاه- مهران

شرکت راه‌آهن به‌منظور خدمت‌رسانی بیشتر به زائران حسینی از تاریخ ۹۷/۷/۲۷ الی ۹۷/۸/۱۱ اقدام به راه‌اندازی این قطارها کرده است که بلیت رفت‌وبرگشت قطارهای این مسیر برای کلیه روزهای اعلام شده موجود است.  برای  ایام اربعین حسینی ۱۷۶ قطار فوق‌العاده ترکیبی در مسیر تهران – کرمانشاه – مهران و بالعکس راه‌اندازی شد.

گفتنی است شرکت راه‌آهن برای خدمات‌دهی بیشتر در ایام اربعین، ۲۰۰ قطار فوق‌العاده راه‌اندازی کرده که ۱۷۶ قطار در مسیر یاد شده و ۲۴ قطار هم در مسیر جنوب در نظر گرفته‌شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش بلیت قطار در استان تهران، بلیت این قطارها را تهیه کنند.

مانور مشترک شرکت راه‌آهن و سازمان بنادر در بندر شهید رجایی

سید مرتضی علی احمدی، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی با اعلام این خبر گفت: این مانور با حضور مدیرعامل راه‌آهن، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کل گمرک و مدیران شرکت‌های بخش خصوصی ۲۴ و ۲۵ مهر ماه در بندر شهید رجایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مانور با مدیریت اداره کل امور لجستیکی و حمل ونقل چند وجهی، سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بازرگانی و بازاریابی شرکت راه آهن، برگزار و اهدافی چون ارزیابی و شناسایی فرآیندها، کارسنجی و آسیب‌شناسی حمل بار کانتینر از مرحله ورود به بندر شهید رجایی تا خروج از آن در این مانور دنبال می‌شود.

آغاز سفر ریلی مسافران عقاب طلائی در ایران

بیست و هشتمین قطار مسافری گردشگری «عقاب طلائی» حرکت خود را روز جمعه هفته جاری از تهران شروع می‌کند. در این قطار که «راه ابریشم» نامیده می‌شود گردشگرانی از کشورهای امریکا، انگلستان، استرالیا، آرژانتین، آرژانتین و روسیه حضور دارند و در سفر خود از جاذبه‌های گردشگری تهران، سعادت شهر، شیراز، اصفهان، راین، کرمان، یزد، مشهد بازدید خواهند کرد.

گفتنی است قطار عقاب طلائی با خاتمه این تور در تاریخ ۹۷/۸/۲، پس بازدید گردشگران از شهر مقدس مشهد در تاریخ ۹۷/۸/۳ از مرز خارج می‌شود.

نظر شما