شناسهٔ خبر: 60091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۲۲۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی در سال جاری

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی بیان داشت :در۶ماهه نخست سالجاری بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از ارضی دولتی در حین تصرف افراد سودجو شناسایی و رفع تصرف گردیدهو بیش از ۱۸۵۰۰ مترمربع در اجرای احكام صادره از محاكم قضایی از متصرفین خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت: زمینهای تصرف شده در شهرهای مختلف استان از جمله گنبد ، بندر گز،گمیشان و کردکوی بودند که توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود و ازطریق عوامل یگان حفاظت از اراضی  اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان رفع تصرف شد.

وی افزود:در همین راستا زمینهای دولتی كه اشخاص مختلف در شهرستانها اقدام به تصرف غیر قانونی نموده بودند از طریق مراجع قانونی و اجرای حكم قطعی خلع ید و متصرفین محكوم به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف و همچنین رفع تصرف و اعاده به وضع سابق و زمین ها در اختیار و مالكیت دولت مستقر شد .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد :هزارو هفتصد هکتار اراضی دولتی ،تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد كه برای توسعه همه جانبه شهرهای استان در آینده پیشبینی شده ودر موقع لزوم به متولیان امر واگذار می‌شود .

محبوبی بیان کرد: در سال ۹۶ حدود ۸۰ هزار متر مربع از زمینهای تحت اختیار به سازمانها و دستگاه‌های دولتی جهت اجرای سیاست‌های توسعه شهری واگذار شده كه این رقم در شش ماهه نخست سالجاری به یكصدو سیزده هزار مترمربع افزایش پیدا كرده است.

وی عملكرد یگان حفاظتی از اراضی دولتی را در استان گلستان خوب توصیف نمود و افزود:یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان از تیر ماه سال ۹۶ با هدف حفاظت از اراضی دولتی و پیشگیری از زمین‌خواری،تعرض و تصرف اراضی ، با مساعدت مقامات قضایی و انتظامی شروع به کار کرده است و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تعدی به اراضی دولتی تحت اختیار این اداره كل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهد.

نظر شما