شناسهٔ خبر: 60123 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و معاون پارلمانی رئیس جمهوری؛

پل شهید ناجیان در آستانه اربعین افتتاح شد/ اتصال دو سمت رود کرخه

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از افتتاح بخشی از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور خبر داد و گفت: در راستای تسهیل تردد زوار سید الشهدا و در آستانه اربعین حسینی، پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی همراه با معاون پارلمانی رییس جمهور از پروژه‌های استان خوزستان بازدید کرد.

خیراله خادمی در این بازدید ضمن اعلام افتتاح پل ناجیان گفت: افتتاح این پل موجب تسهیل تردد زوار اربعین در مسیر شوش به سمت چذابه می‌شود.

وی افزود: این پل دو سمت رودخانه کرخه را به یکدیگر متصل می‌کند و علاوه بر تسهیل تردد در این محور موجب کاهش ترافیک در دیگر مسیرهای موجود و سهولت رفت‌و‌آمد روستاییان می‌شود.

خادمی طول این پل را ۲۶۸ متر اعلام کرد و گفت: پل شهید ناجیان به عرض ۱۲ متر، دارای ۷ دهانه به طول ۲۲ تا ۴۵ متر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:  جاده‌های دسترسی به پل حدود۵۰۰ متر است و برای دسترسی راحت‌تر جاده‌های انحرافی به طول ۱.۵ کیلومترمتر و عرض ۷ متر نیز احداث شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۵۰ میلیارد تومان دانست و بیان داشت: احداث این پل در شکوفایی اقتصادی منطقه، اتصال استراتژیک شرق و غرب شوش به یکدیگر تاثیر بسیار زیادی دارد.

خادمی همچنین از بهسازی و تعریض محور سوسنگرد به چذابه خبر داد و گفت:‌ این بزرگراه  به طول ۶۰ کیلومتر در حال چهارخطه شدن است و تا اربعین سال ۱۳۹۸ تکمیل و زیرعبور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ایمن سازی مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه را از دیگر اقدامات در این استان برشمرد و گفت: مسیرهای اصلی تردد  زائران اربعین حسینی و جاده‌های منتهی به پایانه‌های مهران در استان ایلام و اهواز به شلمچه  نیز در حال ایمن سازی است.

نظر شما