شناسهٔ خبر: 60137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با مشارکت بخش خصوصی توسعه و احداث گردید؛

احداث کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

سوله کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی با هدف افزایش ظرفیت پذیرش و تخلیه کشتی های حامل روغن خوراکی با مشارکت بخش خصوصی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)توسعه و احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوری استان خوزستان، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه ظرفیت بنادر با استفاده از منابع غیردولتی و مشارکت بخش خصوصی در توسعه روساخت‌های بندری بیان داشت: این پروژه که شامل مسیر ۴خط لوله به طول ۹۰۰متر است،طی مدت شش ماه اجرایی می‌شود.

عبدالرحیم شولکی در تبیین ویژگی‌های این پروژه‌ی مهم عمرانی تصریح کرد: پروژه‌ی مذکور با ظرفیت اسمی ۱میلیون و ۲۰۰هزار تن و با ارزش ۶۰میلیارد ریال در صورت بهره برداری، ۱۳۵نفر فرصت شغلی جدید فراهم می‌کند.

وی همچنین افزود: شرکت‌های توسعه تجارت انصار، روغن کشی خرمشهر و کشت و صنعت گلبرگ بهاران با مشارکت در مراحل ساخت و بهره برداری ده ساله این پروژه ی مهم، تعداد۳۲ مخزن نگهداری روغن خوراکی جمعا به ظرفیت ۸۳ هزار تن به ظرفیت این مجتمع بندری می افزایند.

معاون مهندسی و عمران این اداره کل در تشریح مزایای بهره‌گیری از کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی خاطر نشان ساخت:در گذشته به دلیل اشتراک در خط بهره‌برداری امکان پهلودهی و تخلیه همزمان دو فروند کشتی میسر نبودکه این موضوع موجب وقفه در تخلیه  محموله شرکت های دیگر و افزایش مدت انتظار کشتی در اسکله  و در نتیجه تحمیل هزینه‌های جانبی از جمله پرداخت جریمه دیرکرد و هزینه‌های ارزی می‌شود و با بهره‌برداری از این کریدور و خطوط لوله انتقال، سرعت تخلیه این کالای اساسی دوبرابر افزایش یافته است.

شولکی گفت: همچنین توسعه و بهینه سازی ساختمان انتقال و توزیع روغن خوراکی به مساحت ۱۵۰مترمربع مشتمل بر ۳۵عدد شیر ۱۲ اینچی و ۱۰ اینچی را از بخش‌هایی برشمرد که در این پروژه انجام شده است.

یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) به لحاظ مزیت کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی کشور و دسترسی به راه های مواصلاتی ریلی و جاده ای، بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله روغن خوراکی به شمار می‌رود.

نظر شما