شناسهٔ خبر: 60151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور خبر داد:

جا‌به‌جایی ۴۷میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان/ صادرات غیرنفتی از ۱۸ میلیون تن گذشت

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ بر ۴۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۹ میلیون نفر سفر در بنادر این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پوربا تشریح آخرین آمار عملکرد بنادر استان هرمزگان طی شش ماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: از مجموع ۴۷ میلیون و ۴۱۴ هزار تن کالای جابجا شده در این بنادر، ۳۰میلیون و ۵۴۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تن به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.

عفیفی پور از صادرات ۱۸ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۹۶ تن کالای غیرنفتی سخن به میان آورد و گفت: طی نیمه نخست سال جاری، دو میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۴۷ تن از این کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۸۰ تن، نیز ترانشیپ شد.

وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را سه میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۲۵ تن و همچنین حجم واردات را سه میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۶۰ تن اعلام کرد.

۶.۵ میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به صادرات شش میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۱ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان، خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای مهر ماه جاری، ۲۴ هزار و ۴۱۵ تن، از اینگونه کالاها ترانزیت و ۹ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۸۰ تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۷۲۰ هزار و ۵۷۳ تن محموله وارداتی نیز به انجام رسید.

جابجایی ۱.۱ ميليون TEU کانتینر

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت، تخلیه و بارگیری يك ميليون و ۱۰۱ هزار و ۷۱۶ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر بازرگانی این استان به انجام رسید.

۹ میلیون نفر سفر ترابری شد

عفیفی پور با اشاره به جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران، گفت: در نیمه نخست سال جاری، ترابری ۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه های دریایی به ثبت رسید.

شناورهای ورودی ۴۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۴ هزار و ۵۷۶ فروند با رشد ۴۲ درصدی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، دوهزار و ۶۵۲ فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۴۱ هزار و ۹۲۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزارتن وزن داشته است.

نظر شما