شناسهٔ خبر: 60166 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

برنامه ويژه بازرسی ميدانی از هواپيماها در ايام اربعين حسينی(ع)

سازمان هواپیمایی کشوری معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايی کشوری از برنامه ویژه این سازمان برای بازرسی ميدانی از هواپيماها در ايام اربعين حسينی(ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايی کشوری گفت؛ با عنايت به افزايش پروازهاي شرکتهاي هواپيمايي به مقصد کشور عراق در ايام اربعين حسيني(ع) و به منظور حفظ و ارتقاء هر چه بيشتر ايمني زائران محترم کربلاي معلي، برنامه ويژه اي براي بازرسي از هواپيماهاي آماده به خدمت شرکتهاي هواپيمايي ايراني و عراقي از تاريخ ۹۷/۸/۱ لغايت ۹۷/۸/۱۲ در دو فرودگاه امام خميني(ره) و شهيد هاشمي نژاد مشهد مقدس اجرا خواهد شد.

مجید حسنلو گفت: بازرسان استاندارد پرواز در قالب ۵ تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه روز در این ایام، بر رعایت الزامات مختلف فنی- عملیاتی از سوی شرکتهای بهره بردار هوایی نظارت خواهند داشت و این بازرسی ها به نحوی انجام می شود که در صورت عدم وجود اشکالات قابل توجه، موجب تاخیر در پروازها نخواهند شد.
وی در ادامه اظهار داشت؛ بازرسی های میدانی که از ابتدای سال جاری با رویه جدید و مطابق مقرراتی که در اتحادیه اروپا نیز استفاده میشود، شروع شده و بصورت مستمر انجام میگردد تاثیر معناداری در کاهش نرخ اشکالات در حین پرواز شرکتهای هواپیمایی داشته است.

نظر شما