شناسهٔ خبر: 60167 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

بهره برداری از پهپادهای غير نظامی در فضای کشور منوط به ارائه طرح پرواز به مراقبت پرواز

شرفی مديرکل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردی گفت: بهره برداری از پهپادهای غير نظامی در فضای جمهوری اسلامی ايران منوط به ارائه طرح پرواز به مراقبت پرواز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد سعید شرفی گفت: در راستای ساماندهی بهره برداری از پهپادهای غیرنظامی در فضای كشور، شركت هایی مجاز به ارائه خدمات پهپاد و كوادكوپتر هستند كه در خصوص ثبت ریز پرنده ی خود در سازمان هواپیمایی كشوری اقدام كنند.

وی افزود: همچنین مجوز فعالیت از این سازمان اخذ و برای هر یك از پروازها با رعایت شرایط عملیاتی نسبت به ارائه طرح پروازی به واحدهای مراقبت پرواز اقدام كنند.

شرفی تصریح كرد: از ابتدای آبان ماه سال جاری چنانچه پهبادها بدون هماهنگی واحدهای مراقبت پرواز اقدام به فعالیت كنند عملیات و اقدامات این ریز پرنده ها غیر مجاز تلقی شده و از جانب مامورین انتظامی و امنیتی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی افزود: در روزهای آتی لیست شركت ها و افرادی كه از نظر سازمان هواپیمایی كشوری مجاز به ارائه خدمات و فعالیت پروازی  هستنند منتشر خواهد شد همچنین این لیست در حال حاضر در اختیار واحدهای مراقبت پرواز قرار گرفته و اقدامات اولیه جهت پذیرش طرح های پروازی و هماهنگی با سامانه یكپارچه پدافند كشور در حال پیگیری جدی است.

وی ادامه داد: دارندگان پهپادها باید در اسرع وقت مدارك آموزش خود را به سازمان هواپیمایی كشوری ارائه كنند تا نسبت به صدور كارت اپراتوری پهبادهای غیر نظامی اقدام شود.

 

نظر شما