شناسهٔ خبر: 60224 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

‌پیش‌بینی جابجایی ۹۰ درصدی زائران اربعین از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای از پیش‌بینی ‌پیش‌بینی جابجایی ۹۰ درصدی زائران اربعین حسینی امسال از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و گفت: این میزان شامل تردد خودروهای شخصی و عمومی است.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «پیش‌بینی می‌شود ۹۰ درصد جابجایی زائران در ایام اربعین از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای صورت پذیرد» گفت: بالغ بر ۸۰ در صد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اتوبوس کشور شامل دو میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی برای مسیر رفت و برگشت به همراه حدود ۴۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و سواری کرایه بین‌شهری برای جابجایی زائران در اربعین امسال فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: اکثر مینی‌بوس‌ها و سواری‌های کرایه بین شهری بیشتر در مسیرهای کوتاه و نزدیک به مرزهای شلمچه و چزابه مشغول به خدمت رسانی به زائران هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به طوفان شامگاه گذشته در مسیر مهران و چذابه اظهار داشت: علی‌رغم وقوع طوفان در مهران تمامی محورهای استان باز است و مشکل تردد در مسیر ایلام-مهران نیز بر طرف شده و تردد در آن جریان دارد.

وی گفت: همچنین با همکاری مسئولان استانی و پاکسازی مسیر پایانه مرزی چزابه از شامگاه گذشته، هیچ مشکلی برای تردد زائران در این مسیر وجود ندارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: با بهره‌گیری حد اکثری از تمام امکانات جهت تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و همکاری پلیس راه در جهت جلب رضایت حداکثری زائران تلاش شده است.

حسن نیا خاطرنشان کرد: از صبح روز ۳۰ مهرماه  روند تردد از مرکز استان‌های مختلف به سمت سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه عادی است.

گفتنی است، شامگاه ۲۹ مهرماه، طوفان با سرعت حدود ۷۰ کیلومتر در مهران و ایلام وزید و خسارت‌های زیادی به مواکب وارد کرد و ۱ کشته و ۱۵ مجروح به جای گذاشت و مجروحان برای مداوا به شهر ایلام اعزام شده‌اند. از طرفی طبق اعلام سرهنگ رضا همتی‌زاده، رئیس پلیس راه استان ایلام در صبح امروز؛ بنا به ضرورت و جهت استفاده از تونل اربعین به منظور توزیع بار، تونل اربعین بازگشایی و مردم عزیز می‌توانند از مسیر ایلام-اسلام آباد تونل اربعین به سمت شهرستان ایوان حرکت کنند.

نظر شما