شناسهٔ خبر: 60249 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه وشهرسازی استان خبر داد:

تردد روان و ترافيك سبك در محورايلام- مهران

جاده با وجود افزایش تردد زائرین حسینی (ع) از مرز بین المللی مهران ترافیك جاده‌ای به دلیل ارتقا محور ارتباطی ایلام - مهران سبك و روان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام مدیركل راه وشهرسازی استان با اعلام اینكه تا امروز با توجه به افزایش تردد زائرین اربعین حسینی (ع) در استان ایلام شاهد ایجاد گره ترافیكی در محورهای استان نبوده‌ایم خاطر نشان كرد: توسعه راه‌های استان دلیل سبك شدن بار ترافیك ایام اربعین امسال بوده و تكمیل طرح‌های راه سازی در دست اقدام آرامش و ایمنی پایداری را به وضعیت حمل و نقل استان كه هم اكنون جنبه بین المللی و ترانزیتی پیدا كرده است خواهد بخشید.

كاظمی افزود از ورودی شهر ایلام تا پایانه مرزی بیش از ۸۰كیلومتر بزرگراه اجرایی شده است و مابقی مسیر نیز در دست اجرا برای ارتقا به بزرگراه می‌باشد و نقاط پرخطر و پیچ‌های غیر استاندار مسیر نیز كه در سالهای گذشته گره ترافیكی ایجاد می كرد اصلاح و بهسازی شده‌اند.

كاظمی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشت زائران اربعین نیز گفت: هر چند كه پیش بینی می شود زائرین عزیز تدریجی وارد كشور شوند اما در غیر این صورت نیز محورهای ارتباطی استان آماده تردد میلیونی زائران می باشند چرا كه در صورت ترافیك محورهای اصلی محورهای جایگزین نیز پیش بینی شده و اصلاحات لازم در این محورها نیز به انجام رسیده است.

لازم به ذكر است محور جایگزین ایلام - مهران محور ایلام - ملكشاهی - مهران می‌باشد كه گردنه‌ ترشابه در این محور با احداث واریانت اصلاح شده و محور جایگزین ایلام- حمیل -كرمانشاه محور ایلام- ایوان - اسلام آباد- كرمانشاه می باشد كه با احداث تونل اربعین (قلاجه) گردنه ۱۲ كیلومتری قلاجه نیز حذف شده است.

نظر شما