شناسهٔ خبر: 60262 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری:

اسلامی نشان داده یک مدیر فعال در حوزه اجرایی است / وزیر پیشنهادی دولت با هیچ یک از مجموعه‌های ذی‌ربط وزارتخانه بیگانه نیست / نگاه به برنامه اسلامی به مجلس نشان می دهد او می تواند وزیر موفقی باشد / وزیر پیشنهادی در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی برنامه‌ها و راه حل‌های خوبی ارائه داده است/ برنامه های اسلامی همسو با خواسته‌های اکثر نمایندگان مجلس بوده و می تواند رای بیاورد

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مثبت بودن کارنامه و برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی برنامه‌های خوبی را ارائه دادند که اکثرا همسو با خواسته‌های نمایندگان مجلس است. با این شرایط و رعایت ملاک‌هایی که به آنها اشاره داشتم حتما از مجلس جواب مثبت خواهند گرفت.

حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص معرفی محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در مجموع نظر بنده و برخی همکارانم روی ایشان مثبت است چون تجربه بسیار خوبی دارند. کارنامه ایشان نشان می‌دهد که یک مدیر فعال در کارهای اجرایی بوده اند.

وی افزود: مدارک تحصیلی ایشان هم نشان می دهد که برای تصدی این پست صلاحیت دارند و در کارهای اجرایی مختلفی از جمله بخش عمران بنیاد مستضعفان، توسعه صنایع هوا و فضا در هواپیماسازی، تجربه در وزارت دفاع، کمیته های مختلف مربتط با کلانشهرها، کمیسیون های زیربنایی مثل محیط زیست و مسائل شورایعالی هواپیمایی و ابعاد دیگر تجربه دارند. با این شرایط اگر قرار به حضور آقای اسلامی در پست وزیر راه و شهرسازی باشد ایشان به هیج وجه با مجموعه‌های ذی‌ربط آن بیگانه نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگان خانه ملت گفت: آقای اسلامی برنامه‌های مناسب و اجرایی را به عنوان برنامه‌ کاری‌شان به مجلس با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که در مسکن وجود دارد، ارائه کرده‌اند. نگاهی به برنامه کاری ایشان نشان می‌دهد در حوزه مسکن، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و چالش‌های آن مطالب و راه‌ حل‌های خوبی را ارائه داده است.

وی افزود: همچنین در برنامه‌های ایشان مطالب خوبی را هم درخصوص حوزه‌های بین بخشی می‌بینیم که با این برنامه به نظر می‌رسد ایشان می‌توانند وزیر موفقی باشند. در همین خصوص با برخی نمایندگان استان مازندران که ایشان به عنوان استاندار در این استان مشغول به کار بودند وقتی صحبت داشتیم همه آنها به اتفاق ارزیابی مثبتی از عملکرد آقای اسلامی داشتند.

حیدرعلی عابدی با تاکید دوباره بر اینکه محمد اسلامی می تواند گزینه مناسبی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی باشد با اشاره به ویژگی‌های مدنظر مجلس برای یک وزیر موفق در وزارتخانه راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌ها باید تقویت تفکر بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی در مسائل راه، جاده و شهرسازی باشد. قطعا نفراتی که با تفکر بودجه دولتی پای به این عرصه بگذارند به هیچ نمی‌توانند موفق باشند.

وی ادامه داد: به همین خاطر در صورت رای آوردن آقای اسلامی مهترین کار ایشان جذب سرمایه‌های بخش خصوصی به ویژه در تکمیل و توسعه خطوط ریلی است. اگر قرار باشد برنامه کاری وزیر را در این حوزه اولویت‌بندی کنیم خطوط ریلی ما باید بر هرچیزی مقدم باشد.

وی افزود: ما درخصوص خطوط هواپیمایی که یکی از خطوط مدرن بشری است باتحریم مواجه هستیم اما چون در بحث ریلی خودکفایی داریم و ذوب‌آهن اصفهان هم ریل تولید می‌کند در این زمینه امکان یک موفقیت چشمگیر وجود دارد. به همین خاطر با تجربیاتی که آقای اسلامی دارند اولویت‌شان باید جذب این نقدینگی و سرمایه سرگردان در این بخش باشد.

 این نماینده مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر برنامه‌های اعلامی از سوی وزیر پیشنهادی تصدی وزارت راه و شهرسازی با خواسته‌های نمایندگان همسو است، اظهار داشت: همان طور که گفتم آقای اسلامی برنامه‌های خوبی را ارائه دادند که اکثرا همسو با خواسته‌های نمایندگان مجلس است. با این شرایط و رعایت ملاک‌هایی که به آنها اشاره داشتم حتما از مجلس جواب مثبت خواهند گرفت.

نظر شما