شناسهٔ خبر: 60271 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

حمایت کانون سراسری انجمن‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران از گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی

مهندس اسلامی با اقبال خوبی در مجلس مواجه می‌شود/ مهندس اسلامی گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است

مسعود دانشمند رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران با تأکید بر اینکه مهندس اسلامی گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است حمایت خود را از وی اعلام کرد.

مسعود دانشمند در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی‌گری این وزارتخانه گفت:باید دقت کرد که وزارت راه و شهرسازی از دو بخش تشکیل‌شده و مهندس اسلامی در بخش شهرسازی و مسکن به دلیل تحصیلات دانشگاهی و همچنین سوابق کاری بسیار در این حوزه فرد متخصصی محسوب می‌شود .

وی افزود:در بحث راه نیز که خود آن شامل دو بخش راه و راه‌سازی و حمل‌ونقل می‌شود باید گفت که با توجه به اینکه این بحث بسیار با موضوع عمران و مسکن گره‌خورده است، ایشان توانایی لازم را داشته و افرادی که پیشینه مهندسی دارند مطمئناً با تفکر مهندسی از پس چنین فعالیت‌هایی برمی‌آیند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران با تأکید بر اینکه عمده مسئله کشور به دلیل اهمیت و گستردگی حمل‌ونقل است تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل باید توجه کرد که در این چندساله بحث حمل‌ونقل در وزارت راه و  شهرسازی مغفول مانده بود البته در دوره آقای آخوندی اقدامات خوبی در این حوزه همانند تشکیل معاونت حمل‌ونقل صورت گرفت که نیازمند تقویت و ادامه هستند بااین‌وجود بخش مسکن و  راه‌سازی در این وزارتخانه غالب‌تر بوده است.

وی افزود: طبق اطلاعات و صحبتی که با نمایندگان در این چند روز داشته‌ام به نظر می‌آید که دکتر اسلامی با اقبال خوبی در مجلس مواجه خواهد شد ورای اعتماد بالایی خواهد آورد و به همین علت اینک حتی می‌توان در رابطه با وزارت ایشان صحبت کرد بنابراین بنده مطمئن هستم اگر تعامل خوبی با انجمن‌های مختلف حوزه حمل‌ونقل شکل گیرد حتماً ساماندهی و فعالیت این مجموعه‌ها بیشتر خواهد شد.

دانشمند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۵ میلیون تن واردات و صادرات بین‌المللی و ۵۵۰ میلیون تن حمل‌ونقل داخلی وجود در کشور جریان دارد افزود:بنده پیشنهاد می‌کنم که وزیر راه و شهرسازی آینده به انجمن‌های تخصصی اعتماد کند و آنها را پشتوانه اجرایی خود و رابط بین بخش خصوصی و دولت بدانند تا امور به‌صورت دقیق‌تری جلو رود.

وی در پایان خود و انجمن تحت مدیریتش را با وزیر پیشنهادی همراه و همدل دانست و مهندس اسلامی را گزینه مناسبی برای تصدی‌گری وزارت و راه و شهرسازی ارزیابی کرد.