شناسهٔ خبر: 60312 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

برنامه وزیر پیشنهادی راه؛ جامع و بر اساس اولویت‌های صحیح است

خیرالله خادمی خادمی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را در حوزه زیرساخت های حمل ونقل جامع و بر اساس اولویت های صحیح دانست و گفت: تخصص گرایی، ترویج مسئولیت اجتماعی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، عدالت محوری، استفاده از فناوری های نوین، دسترسی آزاد به اطلاعات و حفظ محیط زیست از جمله اصول اساسی است که در برنامه های ایشان به آنها توجه ویژه شده است.

خيراله خادمی مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل ونقل در گفتگو  با پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را در حوزه زیرساخت‌های حمل ونقل، جامع و بر اساس اولویت‌های صحیح دانست و گفت: تخصص گرایی، ترویج مسئولیت اجتماعی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، عدالت محوری، استفاده از فناوری‌های نوین، دسترسی آزاد به اطلاعات و حفظ محیط زیست از جمله اصول اساسی است که در برنامه‌های ایشان به آن‌ها توجه ویژه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تحصیلات و سوابق مهندس اسلامی را نشان از توانایی ایشان در حوزه راه و شهرسازی دانست و گفت: امیدواریم با رای اعتماد مجلس محترم، وزارت راه و شهرسازی از توانمندی‌های ایشان بهره مند شود.

خیراله خادمی با اشاره به برنامه‌های مهندس اسلامی گفت: توسعه یکپارچه شبکه حمل و نقل ایران در قالب ده کریدور توسعه و با ایده کلان اتصال به شبکه حمل و نقلی کشورهای همسایه و افزایش تجارت و گردشگری با آنان با هدف توسعه منطقه‌ای به ویژه پیرامونی و مرزی ایران به عنوان اصلی تحول انگیز در راس راهبردهای حمل و نقلی مهندس اسلامی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش سطح بهره مندی ایران از مزایای طرح فراسرزمینی راه ابریشم، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لجستیک به منظور اتصال به شبکه زنجیره تامین داخلی و بین‌المللی و تکمیل شبکه راه‌های کشور و رشد متوازن انواع راه‌ها را از دیگر برنامه‌های راهبردی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد که در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ایران بسیار موثر خواهد بود.

خادمی تحصیلات مهندس اسلامی در زمینه راه و ساختمان را دلیل نگاه تخصصی او به حوزه زیرساخت های حمل و نقل عنوان و اضافه کرد: در برنامه ایشان بازنگری آیین‌نامه‌های موجود و تدوین دستورالعمل‌های جدید در زمینه مهندسی راه و روسازی با در نظرگرفتن مسائل اقتصادی، فنی و اجرایی به عنوان یکی از برنامه‌های حوزه جاده‌ای مطرح شده که با توجه به مشکلات موجود در این زمینه نشان از اشراف ایشان بر مسائل توسعه زیرساخت های حمل و نقل دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور از اولویت‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است گفت: بنابر سند چشم انداز بیست ساله و برنامه ششم توسعه، توسعه شبکه ریلی کشور در اولویت قرار دارد که این موضوع در برنامه‌های مهندس اسلامی نیز بازتاب خوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تدوین برنامه جامع نگهداری و توسعه راه‌های روستایی را از دیگر برنامه های "اسلامی" دانست و اظهار امیدواری کرد تا با توجه به برنامه جامع و تخصصی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی شاهد رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ایشان باشیم.