شناسهٔ خبر: 60314 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

آغاز رسمی پروازهای اربعین از امروز/انجام غیر رسمی پروازهای اربعین از روزهای گذشته

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز رسمی پروازهای اربعین خبر داد و گفت: البته این پروازها به صورت غیر رسمی از چند روز پیش آغاز شده بود.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز رسمی پروازهای اربعین در روز جاری خبر داد و گفت: در چند روز گذشته پروازها به سمت شهرهای عراق آغاز شده است، اما شروع رسمی پروازهای اربعین امروز است.

وی ادامه داد:  تاكنون ۴۸۴ مجوز پرواز فوق العاده برای شركتهای هواپیمایی در ایام اربعین صادر شده است، که از این تعداد ۳۹۷ مجوز برای شركت های هواپیمایی داخلی و ۸۷ مجوز برای شركت هواپیمایی العراقیه صادر شده است.

گفتنی است جعفرزاده پیشتر گفته بود: با عنایت به افزایش پروازهای شرکت های هواپیمایی به مقصد کشور عراق در ایام اربعین حسینی و به منظور حفظ و ارتقاء هر چه بیشتر ایمنی زائران کربلای معلی، برنامه ویژه ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده به خدمت شرکتهای هواپیمایی ایرانی و عراقی از تاریخ اول آبان تا ۱۲ آبان در دو فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس به عنوان پرترافیك تریم فرودگاهها اجرا خواهد شد.

وی همچنین از بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری از پروازهای اربعین خبر داده و افزوده بود: بازرسان استاندارد پرواز در قالب ۵ تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه روز در این ایام به رعایت الزامات مختلف فنی- عملیاتی از سوی شركت های پروازی هوایی نظارت خواهند كرد بازرسی ها به گونه ای برنامه ریزی و اجرا خواهد شد كه موجب تاخیر پروازها نشود این بازرسی ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی كه در اتحادیه اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا می شود.

نظر شما