شناسهٔ خبر: 60319 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

طلایی نیک اعلام کرد:

ایجاد تحول امیدآفرین در حوزه راه و شهرسازی با استفاده از تخصص و توانایی مدیریتی وزیر پیشنهادی کابینه/ ارتباط ویژه اسلامی با شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های دانشگاهی کارساز خواهد بود

رضا طلایی نیک وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های دانشگاهی در پیشبرد صنایع دفاعی و وزارت دفاع تجربه ماندگاری داشته و این تجربه برای استفاده بهینه در وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های بخش خصوصی، نیز کارساز خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا طلایی نیک، معاون پارلمانی و حقوقی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: مهندس اسلامی در حوزه های عمرانی، مهندسی و نیز صنعت و حوزه های تحقیقات و فناوری های دفاعی عملکرد درخشان و موفقی داشته است.

وی اظهارداشت:  همه وزرا ی دفاع در ادوار گذشته که با ایشان کار کرده اند بر شایستگی های مدیریتی و توانایی های تخصصی و  تجربی ایشان در حوزه های کاری اذعان دارند.

وی افزود: مهندس اسلامی از گزینه های مناسب برای تصدی وزارت راه و شهرسازی هستند و آقای رییس جمهور هوشمندانه، حساسیت ها و شرایط روز را در انتخاب مهندس اسلامی مد نظر قرار داده اند.

طلایی نیک اظهار داشت: آقای مهندس اسلامی دارای تخصص در حوزه راه و ساختمان و تجربه در حوزه های عمرانی ، مهندسی و هوانوردی و دارای رویکرد برنامه ای و تجربه مدیریت جهادی و عملیاتی است. تجارب ارزشمند و تخصص ایشان علاوه بر توانایی مدیریتی می تواند تحول امید آفرینی در حوزه راه و شهرسازی کشور ایجاد نماید.

وی افزود: سوابق طولانی مدریتی مهندس اسلامی در حوزه های صنایع هوایی و صنایع ریلی و همچنین مسکن و عمران در وزارت دفاع و کمک به دولت در ادوار گوناگون برای توسعه زیر ساخت های کشور و انجام مدیریت پروژه های بزرگ، تجربه ارزشمندی است که می تواند در پیشبرد برنامه وزارت راه و شهرسازی استفاده شود.

معاون وزارت دفاع گفت: قریب به اتفاق مسئولین کشوری و لشکری که در سه دهه گذشته با ایشان آشنایی و ارتباط کاری داشته اند بر شایستگی های شخصیتی و توانمندی های مدیریتی و داشتن رویکرد راهبردی و برنامه ای ایشان تاکید دارند.

وی ادامه داد: مهندس اسلامی در پیشبرد فعالیت های سازندگی در حوزه های عمرانی به ویژه ساخت آزادراه ها و توسعه خطوط ریلی و همچنین صنایع هوایی و امور هوانوردی در وزارت دفاع نقش اول و برجسته داشته است، مهندس اسلامی علاوه بر امور اجرایی، در حوزه تحقیق و پژوهش  نیز تجربیات ارزشمندی را در حوزه صنعت دفاع به دست آورده است که می تواند پشتوانه عزم و اراده مدیریتی و برنامه ای ایشان در پیشبرد برنامه های حوزه های راه و شهر سازی باشد.

وی افزود: با تجربیاتی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در بکارگیری شرکت های دانش بنیان و ظرفیت های دانشگاهی در پیشبرد صنایع دفاعی و وزارت دفاع تجربه ماندگاری داشته و این تجربه برای استفاده بهینه در وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت های بخش خصوصی، نیز کارساز خواهد بود.

طلایی نیک  در ادامه گفتگو با خبرنگار اعتدال گفت: مهندس اسلامی مسئولیت های متنوع در وزارت دفاع در حوزه های مهندسی، عمرانی و امور صنعتی، تحقیقاتی، هوانوردی و همچنین در امور پشتیبانی آمادی از بخش های دفاعی داشته است که این پشتوانه در خنثی سازی تحریم های ظالمانه در حوزه زیرساخت های کشور نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش دفاعی کشور از حدود ۴۰ سال قبل از سوی آمریکا و برخی دیگر از قدرت ها در تحریم قرار داشته، تجربه مهندس اسلامی در دور زدن تحریم ها و تبدیل آن به فرصت ها در صنایع و مهندسی دفاعی، می تواند امروزه در حوزه راه و شهرسازی مورد استفاده قرار گیرد./

نظر شما