شناسهٔ خبر: 60347 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی اصفهان:

ویژگی برجسته کاری وزیر پیشنهادی اعتقاد به بخش خصوصی به عنوان موتور متحرک اقتصاد است / بخش خصوصی همراه مدیری سالم همچون اسلامی خواهد بود / با دید مثبت اسلامی دولت تدبیر و امید موفقیت چشمگیری در حوزه راه خواهد داشت

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن ایران و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مطرح شدن نام آقای محمد اسلامی برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی از سوی آقای روحانی بسیار خوشحال کننده بود و سوابق ایشان نشان می‌دهد مدیری سالم، باتجربه و در کار قدرتمند است.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن ایران و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص معرفی محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطرح شدن نام آقای محمد اسلامی برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی از سوی آقای روحانی بسیار خوشحال کننده بود و این خوشحالی اصلا جنبه شخصی ندارد. سوابق آقای اسلامی نشان می‌دهد مدیری سالم، باتجربه و در کار قدرتمند است که ارتباط نزدیک و صمیمی با حوزه‌های مربوط به فعالیت مدیریتی‌اش دارد.

وی ادامه داد: تجربه ایشان در سطوح مختلف باعث شده است که در قامت یک استاندار در استان مازندران عملکرد بسیار خوبی از خودشان در یک مدت کوتاه به جا بگذارند. در این بین یکی از ویژگی‌های خوب مهندس اسلامی شناخت خوب از بخش خصوصی است و معتقد است که این بخش نجات‌دهنده اقتصاد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درخصوص اینکه براساس اعتقاد اکثر نمایندگان مجلس که معتقدند وزیری موفق خواهد بود که به منابع دولتی وابسته نباشد و با این نگاه آیا اسلامی می تواند با بخش خصوصی به خوبی همراه باشد، گفت: شناخت بنده از آقای اسلامی استانی نیست و با توجه به فعالیتم در خانه صنعت و معدن کشور این شناخت ملی است. مطمئن باشید افرادی نمی‌توانند با بخش خصوصی درست کار کنند که در سلامت نباشند و آقای اسلامی مدیری بسیار سالم است.

وی افزود: قطعا ۳۰ سال خدمت ایشان و این که هیچ حاشیه‌ای پشت سر ایشان نیست این مساله را ثابت می کند. ارتباطات گروهی ندارد و از توانایی و فکر جوان خودش در کار بهره می‌برد و بخش خصوصی هم به دنبال چنین افرادی است که به خوبی کنار او باشند. وزارت راه و شهرسازی یکی از بخش‌های مهمی است که ما را در بحث حمل و نقل ریلی چه در مسافر و چه در بار کمک کند. حمل و نقل ریلی ما بسیار ضعیف است و در بحث فرودگاهی و هوایی هم ضعیف هستیم. مطمئن هستم آقای اسلامی با تحصیلات مرتبط و قدرت مدیریتی خوبی که دارد، می‌‌تواند یک مدیر  و وزیر موفق باشد.

سهل‌آبادی در پایان در پاسخ به این سوال که برنامه‌های اعلامی اسلامی برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی چه میزان با خواسته‌ها و مطالبات بخش خصوصی و فعال شدن ان همسویی دارد، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در حوزه وزارت راه و شهرسازی بخش خصوصی می‌تواند فعالیت کند، حوزه راه است. آقای اسلامی دید بسیار مثبتی دارد و من مطمئن هستم اگر بخش خصوصی، دولت و کابینه با ایشان همراهی داشته باشند موفقیت‌های چشمگیری را در حوزه راه در پایان دولت تدبیر و امید شاهد خواهیم بود.