شناسهٔ خبر: 60404 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

حمل‌ونقل جاده‌ای سرشار از ظرفیت‌های جذاب برای تولید منابع مالی است/ تاکید بر ارائه راهکارهای خلاقانه

جلسه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمل‌ونقل جاده‌ای را سرشار از ظرفیت‌های جذاب برای تولید منابع مالی دانست و تاکید کرد: باید راهکارهای خلاقانه برای تولید منابع ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهندس محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: نکته مهم توجه به فلسفه وجودی و شرع مبنی بر خدمت به مردم است.

وی افزود: با توجه به منابع محدود و نیازهای گسترده جامعه در صورتی که با همان سبک و سیاق گذشته کار و فعالیت شود از فلسفه وجودی خود دور خواهیم ماند و نمی‌توانیم به مطالبات مردم و وظایف خود در خصوص نگهداری راه‌ها و تسهیل تردد در شریان‌های حیاتی جاده‌ای کشور عمل کنیم.

نیازمند تحول فکری و رویکرد جدید هستیم

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه «نیازمند تحول فکری و رویکرد جدید هستیم» گفت: با توجه به کمبود منابع مالی کشور لزوم تحول در رفتار و عملکرد به‌منظور رفع کاستی‌ها و خلأهای مورد تأکید قرار دارد که باید در این برهه از جان مایه بگذاریم.

اسلامی در ادامه به تشریح چگونگی تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پرداخت و خطاب به مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: یکی از اقدامات سازمان در این برهه زمانی اقدام جدی در قبال تکالیف مبارزه با قاچاق به‌ویژه در خصوص سوخت است زیرا پول حاصل از صادرات غیرمجاز سوخت به شکل اقلامی در راستای تخریب امنیت ملی و فرهنگ وارد کشور می‌شود.

وی مبارزه جدی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با قاچاق سوخت و کالا را فرصتی برای خدمت عنوان کرد و گفت: از فواید حاصل از مبارزه با قاچاق می‌توان سازمان را تجهیز و قدرتمند کرد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: بازشناسی و بازمهندسی اساسی‌ترین مباحث در برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی است.

سازمان راهداری باید رنج سفر مردم را کاهش دهد

اسلامی با اشاره به مطالبات رئیس‌جمهوری در بخش سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در بخش حمل‌ونقل بیان داشت: سازمان راهداری باید رنج سفر مردم را کم کند و با توجه به ترافیک محورها در زمان پیک سفر احداث تیر پارک‌ها با هدف ایجاد فضایی برای استراحت مردم در طول سفر فراهم شود.

وی یادآورشد: با توجه به مدل‌های سرمایه‌گذاری روز جهان می‌توان شاهد سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در بخش نگهداری بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها بود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تأکید بر پیگیری حمل‌ونقل ترکیبی و بهینه‌سازی حمل‌ونقل در کشور گفت: باید مدیریت حوزه بار و حمل‌ونقل بار در اولویت قرار گیرد که در این زمینه اقدامات نرم‌افزاری بسیار مؤثر خواهد بود.

اسلامی خطاب به مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: باید راهکارهای خلاقانه برای تولید منابع ایجاد شود زیرا حمل‌ونقل جاده‌ای سرشار از ظرفیت‌های جذاب برای تولید منابع مالی است.

راهداران میزبان زندگی در حرکت مردم هستند

وی ادامه داد: راهداران میزبان زندگی در حرکت مردم هستند و از این رو راه بخش مهم زندگی مردم تلقی می‌شود که نقش شغل راهدار دراین‌بین بسیار پررنگ و برجسته است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر لزوم توجه به ایمنی راه‌ها در سه لایه تأکید کرد و گفت: به‌منظور جلوگیری از افزایش تلفات تاشی از حوادث رانندگی باید هدف‌گذاری اضطراری گذاشته و اقدامات و تمهیدات  همه‌جانبه به‌منظور شناسایی و مهار عوامل شتاب‌دهنده در اولویت قرار گیرد.

 اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد:  شغل رانندگی در حمل‌ونقل جاده‌ای به نوبه خود سخت، مشقت‌بار و طاقت‌فرسا است لذا نباید این قشر زحمت‌کش جامعه در زندگی خود دغدغه دیگری داشته باشد. پس نسبت به جلب اعتماد بالای این قشر زحمت‌کش باید پنج مطالبه رانندگان در خصوص عدالت در توزیع بار، جلوگیری از دریافت حق کمیسیون غیرمجاز، لاستیک و لوازم‌یدکی، نوسازی ناوگان و بیمه رانندگان باید در دستور کار قرار داشته و به‌طور مداوم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیگیری شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در پایان یکی از رویکرد‌های سازمانی خود را جوان‌گرایی در سطح مدیریتی عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه باید از جوانان لایق و شایسته در بخش مدیریت و از خبرگان در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بهره جست.