شناسهٔ خبر: 60439 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در پیام‌های جداگانه عنوان شد:

حمایت قاطع صنعت هوانوردی از محمد اسلامی

هواپيما هما مدیران و فعالان صنعت هوانوردی با اشاره به سابقه درخشان محمد اسلامی در صنعت هوانوردی و حمل و نقل، حمایت قاطع خود را از انتخاب او به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیران و فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت هوانوردی کشور، با اشاره به سابقه درخشان محمد اسلامی در مدیریت صنعت هوانوردی و تجربه او در حوزه‌های حمل‌ونقل و شهرسازی، از انتخاب وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی حمایت کردند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نایب رییس فدراسیون حمل‌ونقل و ترانزیت کشور، با اعلام حمایت هر دو نهاد از محمد اسلامی گفت: با توجه به تجربیاتی که ایشان در حوزه هوایی داشته و مسئولیت‌هایی مانند مدیریت شرکت بزرگ هواپیماسازی ایران، عضویت در شورای عالی هواپیمایی کشوری، عضویت در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان، ستاد مدیریت بحران، کمیته دائمی پدافند غیرعامل و انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، به نظر می‌رسد انتخاب ایشان، انتخاب اصلحی بوده که از سوی رییس جمهور صورت گرفته است.

سامانی تاثیر انتخاب اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی بر صنعت هوانوردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حوزه هوایی حضور ایشان را در راس وزارت راه و شهرسازی مثبت می‌بینیم و فکر می‌کنیم که انشاالله با دانشی که ایشان در حوزه هوایی دارد، می‌تواند به رفع مشکلاتی که صنعت حمل‌ونقل هوایی با آن دست به گریبان است، کمک ارزنده و شایانی داشته باشد.

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» نیز با اعلام حمایت از محمد اسلامی گفت: آقای مهندس اسلامی مدیری توسعه محور و مدبری عملگراست. بدیهی است تصدی وزارت راه و شهرسازی در شرایط حال حاضر کاری است دشوار ولی انتخاب ایشان در این پست نشان از شناخت دقیق و توسعه گرایی دولت و ریاست محترم جمهوری می باشد.

وی ادامه داد: شخصیت فردی، تحصیلات اکادمیک ، سوابق علمی و فعالیت های اجرایی ایشان نشان از تلفیق علم با عمل دارد. شخصیت مردمی ایشان در استانداری همدلی و همراهی کامل مردم را بهمراه داشته است. آقای مهندس اسلامی احاطه خوبی بر کلیه موضوعات و مشکلات وزارت راه و شهرسازی دارند و بر جوانگرایی، صلاحیت علمی و تعهد مدیران زیر مجموعه خود تاکید دارند

تسهیل ساخت و تولید در صنعت هوانوردی با انتخاب اسلامی

علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری که سازمان متبوعش سیاست‌گذاری کلان حمل‌ونقل هوایی در کشور را بر عهده دارد، با حمایت از انتخاب محمد اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی هم در حوزه هوایی تجربه غنی دارد و هم در حوزه شهرسازی و مدیریت پشتیبانی دفاعی فعالیت اثر بخشی داشته است.

عابدزاده درباره تاثیر انتخاب اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی بر صنعت حمل‌ونقل هوایی گفت: از آنجا که مهندس اسلامی در شورای هواپیمایی حضور داشته است، در وضع استراتژی‌های اخیر حمل و نقل هوایی نقش داشته و در جریان تمام مشکلات و راهکارها هست.

وی افزود: به نظر من وی با کمترین مشکل قادر به ادامه روند توسعه حمل و نقل هوایی است، چراکه هم در زمینه صنعت هواپیمایی و ساخت هواپیما و هم در زمینه صنعت حمل‌ونقل تجربه دارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به تجربه اسلامی در حوزه ساخت هواپیما اشاره کرد و گفت:  با توجه به شرایط تحریم و تجربه و باور مهندس اسلامی به ساخت، عملکرد وی می تواند در این مقطع راهگشا باشد. علی الخصوص با توجه به اطلاعات غنی که در زیرساخت‌های تکنیکی وزارت دفاع دارد.

همچنین محمد رضایی، مسئول سابق فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب محمد اسلامی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی و گزینه تصدی این وزارتخانه به عنوان وزیر را شایسته توصیف کرد و گفت: بالای ۲۰ سال است که آقای اسلامی را می‌شناسم و می‌توانم بگویم که وی در تمام زمینه‌ها بسیار توانمند است و یک مدير به تمام معنی به شمار می‌رود.

فرصت مغتنم برای هوانوردی

رحمت‌اله مه‌آبادی، ندیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انتخاب محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حمایت کرد و گفت: مهندس اسلامی، شخصیتی علمی، اجرایی، ریسک پذیر، اخلاقی، مستقل، متعامل و بدون هرگونه حاشیه است.

 وی ادامه داد: درحوزه حمل ونقل هوایی نیز ایشان را فردی صاحب نظر، دارای کارنامه موفق و مشرف به تمام زوایای صنعت اعم از فرایندها و چالشها دانسته و معتقدم حضور ایشان برای تداوم برنامه های توسعه صنعت هوانوردی و تسریع آن یک فرصت مغتنم است.

همچنین شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام حمایت از محمد اسلامی گفت: ایشان در تمام سطوح حمل و نقل هوایی و حمل و نقل رزومه خیلی خوبی دارند. چه در بحث شهرسازی، چه طراحی و چه اجرای صنعتی فعالیت کردند واین نقطه قوت ایشان است.

وی افزود: به نظر من با افزایش ارتباط و سینرجی بین سازمان‌ها و پیش گرفتن روند توسعه یقینا ایشان موفق خواهند شد. برنامه‌هایی که ارائه کردند و نگاه تسهیل گرانه‌ای که ارائه دادند در تمام شقوق مورد اقبال عمومی مجموعه متخصصین قرار گرفته است، بنابراین مطمئنا حمایت قاطع از ایشان را در در تمام بخش‌ها شاهد خواهیم بود.