شناسهٔ خبر: 60445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان فريدونشهر مطرح كرد:

ثبت تردد ۲۹ هزار مسافر به فريدونشهر/ خدمت رساني راهداران به ۸۰ روستاي صعب العبور

اکبر آقایی رئيس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان فريدونشهر با اشاره به وجود ۸۰روستای صعب العبور در اين شهرستان گفت: خدمت رسانی به مردم ساكن در روستاهای صعب العبور افتخار اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان فريدونشهر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان، علی اكبرآقایی با بیان اینكه در ۶ماهه ابتدایی سال جاری سه پروژه مهم در این شهرستان آغاز شده است، اظهار كرد: روکش و بهسازی آسفالت گرم محور فریدونشهر چغیورت(محدوده سه راهی چغیورت تا پیست اسکی) ، روکش و بهسازی آسفالت گرم محور فریدونشهر قلعه سرخ (محدوده گردنه بردآسیاب تا سه راهی سرداب) و پیگیری تعریض و ایمن سازی پل پر حادثه نهضت آباد از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعت گردی شهرستان فریدون شهر خاطرنشان كرد:پیست اسکی، چشمه سراب، آبشارهای پونه زار، دورک، طرزه و پشندگان، دشت لاله های واژگون، رودخانه و سد چشمه لنگان، کوه پوشیده از برف شاهان کوه، جنگل های پشتکوه، غارها و طبیعت بکر در روزهای تعطیل بسیاری از مردم را به این شهرستان می كشاند.

آقایی تصریح كرد: این جاذبه‌ها تردد مسافرین و تورهای گردشگری در فصول مختلف سال را به شدت افزایش داده  و باعث  توسعه خدمات حمل و نقل مسافر در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینكه در شهرستان فریدونشهر یک شرکت مسافربری روستایی( شعبه شركت آسیا سفر ) و دو شرکت مسافربری برون شهری(امید سفر-ایمن سفر ایرانیان) در دو پایانه در حال فعالیت هستند، گفت: شرکت روستایی، خدمات جابه‌جایی مسافران را به روستاهای داخل محدوده شهرستان انجام می‌دهد و دو شرکت برون شهری خدمات جابه جایی مسافران به شهرهای اصفهان، تهران و نجف آباد را برعهده دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان فریدونشهر گفت: تعداد مسافر جابه جا شده درون استانی این شهرستان  در نیمه اول سال ۹۷بالغ بر ۲۹ هزار و ۵۳ نفر بوده وتعداد مسافر جابه جا شده برون استانی شهرستان فریدونشهر درنیمه اول سال ۹۷ سال ۴ هزار و۷۸۵  مورد سفر گزارش شده است.

وی با تشریح ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل بار این شهرستان گفت: دو شرکت باربری و حمل بار در این شهرستان فعال هستند كه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۲ هزار و ۵۴۴ تن بار جابه‌جا كرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان فریدونشهر خاطرنشان كرد:‌ اخیرا یک معدن سنگ آهن در محدوده شهرستان آغاز به فعالیت كرده است که روزانه حجم باری را به مقصد ذوب آهن حمل می‌كند.

آقایی با بیان اینكه این شهرستان با وجود داشتن ظرفیت های بی نظیر در حوزه گردشگری و سفر از وجود مجتمع های خدماتی بین راهی محروم است، اضافه كرد: اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از سرمایه گذاران دراین حوزه حمایت می‌كند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان فریدونشهر با اشاره به وجود ۵۰۰کیلومتر انواع راه‌های اصلی, فرعی و روستایی که ۲۲۶ کیلومتر شوسه و ۲۷۴ کیلومتر آسفالت در فریدونشهر، اظهار كرد:  خدمت رسانی به ۸۰ روستای صعب العبور یكی از رسالت های سنگین این اداره به شمار می آید.

آقایی تصریح كرد:  سه مرکز ثابت ,بخش مرکزی به مدیریت اداره و راهدار خانه اسلام آباد در ۴۸ کیلومتری مرکز شهرستان در دهستان پیشکوه و راهدار خانه مصیر در فاصله ۱۱۰ کیلومتر ی فریدونشهر در دهستان پشتکوه برای ارائه خدمات راهداری در این شهرستان به فعالیت مشغول هستند.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌های این اداره در صورت تامین بودجه انجام روکش و بهسازی آسفالت موجود محور فریدونشهر-چقا به طول ۳۰ کیلومتر، انجام روکش و بهسازی آسفالت موجود محور فریدونشهر-قلعه سرخ به طول ۵۵ کیلومتر، انجام روکش و بهسازی آسفالت موجود محور فریدونشهر-اسلام آباد-مصیر به طول ۸۰ کیلومتر، آسفالت ۲۵۰ کیلومتر راه شوسه و خاکی منطقه و تامین تجهیزات ایمنی و حفاظ (گاردریل-نیوجرسی)محور فریدونشهر-اسلام آباد-مصیر است.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به برف گیر بودن و کوهستانی بودن منطقه و راه‌های و گردنه‌های متعدد نوسازی ناوگان یكی از ضروری ترین مسائل این شهرستان به شمار می آید.

اقایی ادامه داد: در سال جاری با خرید یك دستگاه لودر نسبت به ارتقا سطح كیفی ماشین آلات این شهرستان اقدام شد.

نظر شما