شناسهٔ خبر: 6050 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن شمال کشور: خطوط ریلی راه آهن شمال برقی می‌شود

ايستگاه راه‌آهن مشهد مسافر مدیر کل راه آهن شمال کشور از پیشنهاد برقی کردن خطوط ریلی این شرکت خبرداد و گفت: مطالعات اجرای این طرح در حال انجام است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف‌گران پاشا شامگاه چهارشنبه در آیین آغاز فعالیت قطار دوم ساری - مشهد اعلام کرد: خط ریلی راه آهن شمال به طول ۴۰۲ کیلومتر از ایستگاه گرمسار در استان سمنان آغاز و با ورود به استان مازندران، در ایستگاه گرگان پایان می یابدو با برقی کردن این خطوط حمل بار و مسافر با سهولت و مشکلات کمتری انجام خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تامین زیر ساخت های لازم اجرای طرح برقی کردن خطوط ریلی راه آهن شمال کشور را یکهزار میلیارد تومان اعلام کرد .

به گفته مدیر کل راه آهن شمال کشور برای اجرای کارهای زیر بنایی طرح برقی کردن خطوط ریلی این شرکت مذاکراتی با شرکتهای روسی انجام شد .

وی از شرکت راه آهن شمال بعنوان یکی از قدیمی ترین شرکتهای رجا کشور نام برد و گفت: بازسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن شمال در دستور کار قرار گرفت .

گران پاشا به تعداد ۲۴ ایستگاه راه آهن شمال اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و بازسازی این ایستگاه ها تخصیص یافت.

وی ایستگاه های راه آهن قائمشهر و ساری را از اولویت های ساخت و ترمیم ایستگاه های شمال کشور اعلام کرد .

مدیر کل راه آهن شمال کشور به ساخت ۵۰ دهنه زیر گذر در مسیر گذر خطوط ریلی راه آهن شمال اشاره کرد و گفت: با ایجاد این زیر گذرها کاهش کشته شدگان برخورد با قطار را شاهدیم .

وی به تعداد چهار کشته برخورد قطار در خطوط راه آهن شمال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالیست که در سال ۹۲ براثر برخورد با قطار در این خطوط ریلی ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند .

مدیر کل راه آهن شمال کشور به آغاز فعالیت دومین قطار مسیر ساری - مشهد بعنوان گام مهمی در ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر به مسافران نام برد و گفت: از این پس هر شب برای این مسیر قطار حمل مسافر فعالیت می کند در حالیکه پیش از این هفته ای سه روز قطار در این مسیر فعال بود .

وی ظرفیت حمل مسافر دومین قطار مسیر ساری - مشهد را ۲۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: این قطار ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه روزهای زوج از ساری به سمت مشهد حرکت می کند .

راه آهن شمال روزانه باهشت رام قطار مسافران را در مسیر گرگان - تهران، ساری - تهران، ساری - مشهد، فیروزکوه - تهران و ریل باس گرگان - پل سفید جابجا می کند.

راه آهن شمال سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر را به مناطق مختلف جابجا کرد .

برچسب‌ها:

نظر شما