شناسهٔ خبر: 60535 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه آهن تهران خبر داد:

ایجاد گیت خاص برای مسافران اربعین در ایستگاه تهران/ روزانه ۱۲ رام قطار فوق العاده از تهران حرکت می‌کند

ایستگاه راه آهن تهران مدیر کل راه آهن تهران گفت: زائران حسینی از گیت مخصوص ایستگاه راه‌آهن تهران و به صورت روزانه با ۱۲رام قطار فوق العاده ایام اربعین به مسیرهای مرزی می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عابدین هادی نژاد مدیر‌کل راه آهن تهران بابیان این خبر و اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای سهولت دسترسی زائران به خدمات ریلی، گفت: تدابیر ویژه‌ای برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قطارهای مسافربری در استان تهران اتخاذ شده و به همین منظور، یک گیت خاص برای مسافران اربعین در ایستگاه تهران اختصاص یافته تا زائران دارای بلیت قطار اربعین به سهولت از آن تردد کنند.

وی تصریح کرد:با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس راه آهن، نیروهای این ارگان برای مدت اعزام و پذیرش زائران به صورت آماده باش در آمده اند تا موضوعات امنیتی و انتظامی مسافران به صورت ویژه تامین شود.

هادی نژاد همچنین در رابطه با تعداد قطارهای فوق العاده ای که در مسیر جنوب پیش بینی شده است گفت:به صورت روزانه ر مسیرهای رفت و برگشت از ایستگاه تهران ۵ زوج قطار در مسیر تهران-کرمانشاه و یک روز درمیان یک زوج قطار مشهد کرمانشاه پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه روزانه ۴ قطار به سمت استان خوزستان حرکت می کرد که این قطارها را با ظرفیت کامل در این ایام مورد بهره برداری قرار داده شده اند افزود: به تعداد گنجایش به قطارهای برنامه ای سالن اضافه شده است همچنین برای سهولت زائران نیز ۶ زوج قطار در مسیر تهران اهواز خرمشهر و یک قطار یک روز درمیان در مسیر مشهد خرمشهر پیش بینی شده است.

مدیرکل راه‌آهن تهران گفت: در ایستگاه راه اهن تهران برای اعزام اولین قطار اربعین به سوی مرز مراسم ویژه ای صورت گرفت که همراه با نوحه خوانی و معطر سازی فضا با یاد و نام شهدا بود.

نظر شما