شناسهٔ خبر: 60539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور در نشست اقتصاد مقاومتی مطرح کرد:

شناسایی و ساماندهی ۴۰مرکز گردشگری دریایی درهرمزگان/ توسعه زیرساخت‌ها در سه بخش عمرانی، فنی و دریایی

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برنامه‌ها و دستاوردهای حوزه توسعه گردشگری دریایی در این استان را در قالب سه بسته عمرانی، فنی و دریایی دانست و گفت: در این رابطه اقدامات مختلفی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،اله مراد عفیفی پور که در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان سخن می گفت، به تبیین و تشریح عملکرد و برنامه توسعه گردشگری دریایی این استان پرداخت و گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود هرمزگان به عنوان استان معین گردشگری دریایی در کشور تعیین شده است.

وی در همین رابطه اظهار داشت: ۱۳بندر در این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی کشور وجود دارد که ۹۵درصد از حجم کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود ۱۰۰ درصد عملیات حمل خودرو در مسیر سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند.

عفیفی پور از ثبت ۹ میلیون نفر سفر طی نیمه نخست سال جاری سخن به میان آورد و افزود: روند مسافرت های دریایی طی ۱۵ سال اخیر رشد صعودی داشته و در سال گذشته شاهد خدمات رسانی به بیش از ۲۰میلیون نفرسفر در این استان بودیم.

وی اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه گردشگری دریایی را شامل سه بسته عمرانی، فنی و دریایی دانست و گفت: در این رابطه در پنج بخش تامین ایمنی آبراه ها، بنادر و شناورها، پاسخگویی به شرایط اضطرار و برنامه های توسعه ای اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

وی از شناسایی و ساماندهی ۶ مبدأ گردشگری در مرکز و شرق استان، ۱۲ مرکز در غرب استان، ۱۷ مرکز در جزیره قشم و ۵ مورد در جزیره کیش خبر داد و افزود: مطالعات اولیه به منظور جانمایی بهینه بنادر جدید دارای قابلیت پذیرش گردشگر انجام شده است.

عفیفی پور تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون، اسکله های شناور فلزی توسط متخصصان داخلی در این استان طراحی و ساخته شده و در بنادر گوران، لافت قدیم، هنگام، کندآلو، شیب دراز، سهیلی و گورزین نصب شده است. همچنین مطالعه و مکان یابی ساخت و نصب دو فروند اسکله برای بندر تیاب و خورآذینی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و توسعه صدور بلیت های الکترونیکی طی سالیان اخیر در هرمزگان باعث رفاه بیشتر مردم شده است، گفت: در طرح نوروزی سال ۹۷، تعداد ۱۲۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی ۶۴۰۰ نفر و ۲۸۰۰ دستگاه خودرو خدمات ترابری دریایی را بر عهده داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: علاوه بر سفرهای داخلی، انجام مسافرتهای دریایی بین المللی به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس نیز با استفاده از شناورهای مدرن در حال انجام است و از تابستان سال جاری تاکنون، از ظرفیت کشتی اقیانوس پیمای سانی نیز در این رابطه استفاده می شود.

این مقام مسئول تأمین تجهیزات رادیویی، ارتباطی و مخابراتی برای بنادر گردشگری، انجام عملیات لایروبی و هیدروگرافی آنها، نصب علائم کمک ناوبری در مسیرهای دریایی و همچنین خروج و پاکسازی لاشه شناور های مغروق به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

 

نظر شما